Vertu - pod taką nazwą Nokia rozpocznie w Japonii świadczenie usług telefonii komórkowej jako operator wirtualny. Czy firmie uda się przełamać oligopol zbudowany przez trzech operatorów?
reklama
Największy producent telefonów komórkowych na świecie chce rozpocząć świadczenie usług jako wirtualny operator telefonii komórkowej. Mało tego - na miejsce debiutu wybrał Japonię - kraj, w którym Nokia ma około 1 proc. udziału w sprzedaży telefonów komórkowych (na świecie niespełna 38 proc.), a rynek zdominowany jest przez trzech operatorów. Finowie nie będą więc mieli łatwego zadania.
Według japońskiego dziennika The Yomiuri Shimbun Nokia rozpocznie sprzedaż usług telekomunikacyjnych w lutym 2009 roku. Na rynku japońskim pojawi się jednak pod marką Vertu. Firma ta, w całości należąca do Nokii, znana jest ze sprzedaży luksusowych telefonów komórkowych, najczęściej wykończonych tytanem, złotem, biżuterią oraz kryształami.
Kupując telefon marki Vertu otrzymamy także w pakiecie 24-godzinny serwis, dzięki któremu jego posiadacz może zarezerwować bilety na samolot, pokój w hotelu czy stolik w restauracji. Taki luksus oczywiście kosztuje - za aparaty trzeba będzie w Japonii zapłacić od 1,6 do 5 milionów jenów (45 do 150 tysięcy złotych). Mieszkańcy Kraju Kwitnącej Wiśni są jednak znani z zamiłowania do luksusu i wszelkiego rodzaju nowinek technicznych, Nokia liczy więc, że dzięki Vertu uda się jej zwiększyć także sprzedaż telefonów własnej marki.
Nokia zamierza korzystać z sieci operatora NTT Docomo Inc. Pierwszy sklep Vertu ma powstać na początku przyszłego roku w Tokio, kolejne w miastach Nagoja oraz Osaka. Analitycy spodziewają się, że pojawienie się nowego gracza na rynku japońskim może przełamać dotychczasowy oligopol i doprowadzić do korzystnych dla klientów zmian.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|