Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zgodnie ze spekulacjami Microsoft oświadczył, że dalej prowadzi rozmowy z Yahoo. Wycofał się jednak z oferty kupna całej firmy.

robot sprzątający

reklama


W oświadczeniu wydanym przez koncern z Redmond, firma przyznała, że nadal prowadzi działania zmierzające do zwiększenia jej udziałów na rynku usług internetowych oraz reklamy internetowej. Rada nadzorcza Yahoo otrzymała nową propozycję od Microsoftu, która jednak nie zawiera opcji kupna całej firmy. Microsoft zastrzegł jedynie, że może rozważyć taką alternatywę.

Nie zdradzono więcej szczegółów, jak również zastrzeżono, że nie ma jakiejkolwiek gwarancji, że do transakcji dojdzie. Po tym, jak dwa tygodnie temu ostateczna oferta Microsoftu, opiewająca na 47,5 miliardów dolarów, została odrzucona, część analityków podejrzewała, że firma tak łatwo nie wycofa się z walki o Yahoo.

Zwłaszcza, że serwis prowadzi rozmowy z Google. New York Times twierdzi, że do zawarcia wstępnej umowy może dojść nawet w tym tygodniu. Można oczekiwać, że porozumienie zostanie dokładnie zbadane przez regulatorów, gdyż już teraz sama Google ma około 58-procentowy udział w rynku reklamy w wyszukiwarkach.

NYT jest zdania, że Microsoft zaproponował serwisowi spółkę lub partnerstwo joint venture - obie wymierzone w lidera rynku. Yahoo oświadczyło, że firma rozważa składane jej propozycje. Wybrana zostanie ta, która ich zdaniem najlepiej będzie służyć interesom firmy oraz posiadaczom akcji.

Część członków rady nadzorczej Yahoo jest jednak zdania, że firma popełniła duży błąd, odrzucając wcześniejszą hojną - według nich - ofertę Microsoftu. Analitycy są podzieleni co do tego, które rozwiązanie byłoby korzystniejsze dla Yahoo.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *