Netia: coraz więcej klientów i komórkowe plany
Szybko wzrastająca liczba klientów usług szerokopasmowych oraz umowa z P4, dzięki której Netia ma zaoferować pod własną marką zarówno usługi komórkowe jak i konwergentne pozwala firmie z optymizmem patrzeć w przyszłość.
reklama
Netia poinformowała wczoraj, że liczba klientów, którym dostarcza szerokopasmowy internet przekroczyła 200 tysięcy. Do końca bieżącego roku ma ona wzrosnąć jeszcze o kolejne 10 tysięcy.
Większość klientów to osoby korzystające z łączy Netii lub klienci przejętych przez spółkę sieci osiedlowych. Jednakże aż 92 tysiące abonentów korzysta z usług szerokopasmowych Netii za pośrednictwem sieci Telekomunikacji Polskiej. Co istotne dla dalszego rozwoju firmy, już wszyscy opłacający abonament w TP są już w zasięgu Netii, co daje im możliwość skorzystania z jej oferty.
Strategia Netii związana z dostępem do Sieci zakłada zdobycie 1 miliona klientów do 2010 roku, co dałoby firmie pierwsze, po TP, miejsce wśród dostawców internetu na polskim rynku. Na ten cel spółka zamierza wydać nawet 700 milionów złotych, z czego 500 milionów przeznaczone będzie na inwestycje w infrastrukturę.
Firma poinformowała ponadto o zawarciu z P4 (operatorem sieci Play) umowy o współpracy na okres do 31 grudnia 2022 roku. Pozwoli to Netii na świadczenie pod własną marką usług telefonii komórkowej, jak i usług konwergentnych, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów dzięki m.in. wspólnej reklamie.
Przedstawiciele firmy przewidują, że komercyjne wprowadzenie usług komórkowych i konwergentnych do oferty Netii nastąpi w 2008 roku. Na razie jednak spółki czekają na uzyskanie zgody od China Development Bank.