Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google przejmuje miniblogowy serwis Jaiku

10-10-2007, 09:45

Google zakupiło kolejną firmę - Jaiku. Ten fiński startup dostarcza podobny do znanego Twittera serwis społecznościowy, umożliwiający prowadzenie miniblogów.

Przejęty wczoraj przez Google Serwis Jaiku.com jest podobny do Twittera w założeniach, ale z pewnością jest narzędziem bardziej rozbudowanym. Po pierwsze umożliwia on monitorowanie aktywności w innych serwisach społecznościowych (nawet na Twitterze), ale to nie wszystko.

Charakterystyczna dla Jaiku jest też możliwość komentowania wpisów i bardziej zaawansowane niż w przypadku Twittera aplikacje mobilne, udostępniające większą liczbę funkcjonalności z poziomu telefonu.

Warunki finansowe porozumienia pomiędzy Jaiku i Google nie zostały ujawnione. Samo przejęcie zostało ogłoszone wczoraj i w tym samym czasie wstrzymano rejestrację nowych użytkowników w Jaiku.com. Dotychczasowi użytkownicy mogą korzystać z serwisu, zapraszać do niego nowe osoby i zapisywać się do testów nowych usług.

Z wpisu na blogu Jaiku wynika, że przedstawiciele startupa są bardzo zadowoleni z przejęcia, ale nie wiedza jeszcze dokładnie jakie Google ma plany wobec ich serwisu. Oficjele kalifornijskiej firmy ujawnili jedynie, że zależy im na udostępnieniu usługi, która umożliwi pozostawanie ze znajomymi w ciągłym kontakcie, niezależnie od tego czy korzystamy akurat z komputera, czy telefonu.

Google zaledwie dwa tygodnie temu zakupiło firmę Zingku, która udostępnia użytkownikom telefonów usługi dzielenia się fotografiami, wysyłania zaproszeń i przeprowadzania ankiet. Teraz uwagę komentatorów zwrócił fakt, że gigant zakupił nie Twittera, ale właśnie bardziej rozwinięty od strony mobilnej serwis Jaiku. Być może gigant chce w ten sposób przygotować sobie pewny grunt na młodym jeszcze rynku usług mobilnych.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Jaiku, Google