Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Business.com to nie tylko domena, ale także nazwa przedsiębiorstwa udostępniającego pod tym adresem katalog i wyszukiwarkę firm oraz działającego na rynku reklamy internetowej. Całość została kilka dni temu sprzedana na aukcji, w której przegranymi są tacy giganci, jak New York Times, News Corp czy Dow Jones.

konto firmowe

reklama


Nabywcą domeny i spółki Business.com została amerykańska korporacja R.H. Donnelley, wydająca książki telefoniczne oraz zarządzająca katalogami lokalnych firm on-line. Korporacja ze 120-letnią historią, zatrudnia obecnie 4.400 pracowników.

Początkowo w aukcji brało udział kilka dużych firm, m.in. New York Times, firma wydawnicza Dow Jones oraz News Corp., międzynarodowa korporacja należąca do magnata rynku mediów, Ruperta Murdocha. Ostatecznie najwyższą ofertę przedstawiła firma R.H. Donnelley. News Corp. wycofała się przy kwocie 300 mln dolarów.

W 1999 r. biznesmeni Jake Winebaum i Sky Dayton kupili domenę business.com za 7,5 miliona dolarów. Była to wtedy suma rekordowa za domenę. Od początku głównym kierunkiem działania serwisu business.com był rozbudowany katalog firm on-line.

- Nie wiadomo, ile dokładnie sama domena kosztowała, ale biorąc pod uwagę niezbyt duże aktywa spółki Business.com Inc., można powiedzieć, że jest to rekord na rynku domen - mówi Marcin Majerek z serwisu Domeny.pl.

Warto jednak zauważyć, że do Business.com Inc. należy jeszcze jedna, również bardzo wartościowa domena - work.com, pod którą kryje się przewodnik dla biznesmenów tworzony przez użytkowników - ekspertów w swojej branży.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Forbes, Domeny.pl