Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Druk znikający po 16 godzinach

27-11-2006, 12:54

W nowoczesnej firmie papier nie służy do przechowywania danych przez dłuższy okres czasu. Pełni on raczej rolę tymczasowego, wygodnego w użyciu wyświetlacza informacji. Tę zmianę dostrzegli specjaliści z firmy Xerox, którzy próbują stworzyć taki papier, z którego informacja po czasie będzie znikać - podaje New York Times.

Tymczasowy nadruk Xeroksa


Badacze z firmy Xerox mają już prototyp takiego systemu. Nie wymaga tonerów, ale potrzebny jest specjalny papier o żółtawym odcieniu. Tekst nanoszony jest na niego w niskiej rozdzielczości i ma kolor purpurowy.

Co ciekawe, taki nadruk sam znika z papieru po upływie 16 godzin, a papier nadaje się do ponownego użytku nawet przed upływem tego czasu. Jedynym limitem liczby nadruków jest najprawdopodobniej żywotność papieru. Trzeba zaznaczyć, że badania nad tą technologią jeszcze trwają i przedstawiciele Xeroksa nie wiedzą, czy ją skomercjalizują.

Z drukarki do kosza


Interesujące badania nad wykorzystaniem papieru w firmach przeprowadziła Brinda Dalal, antropolog. Zauważyła ona, że 21% papierowych dokumentów trafia do kosza jeszcze tego samego dnia, w którym je wydrukowano.

Jest to dużo, mając na uwadze, że przeciętny pracownik biurowy "produkuje" miesięcznie 1,2 tys. stron dokumentów papierowych. Dodajmy, że niemal połowa drukowanych dokumentów ma od razu charakter tymczasowy (korespondencja, przydziały, szkice). Do archiwów papier już raczej nie trafia, bo zamiast szaf na dokumenty w firmach pojawiły się serwery i bazy danych.

Papier jak wyświetlacz czy wyświetlacz jak papier?


Zmazywalny papier nie po raz pierwszy zaprząta umysły badaczom. W latach 90-tych specjaliści z Ricoh stworzyli system umożliwiający usuwanie nadruku z kartki i ponowne jej użycie nawet do 10 razy. Dało się go nawet kupić, ale dziś nie jest to możliwe.

Papier pozwalający na wielokrotny druk, nawet jeśli powstanie, to może nigdy się nie przyjąć. Może też przegrać walkę na rynku z tzw. e-papierem, czyli wyświetlaczem elektronicznym korzystającym wyłącznie z odbitego światła i gwarantującym wysoki kontrast wyświetlania (podobnie jak papier).

Firma Sony już rozpoczęła wprowadzenie na rynek nowego przenośnego czytnika e-książek wykorzystującego technologię e-papieru o nazwie E-Ink. Niewykluczone, że z czasem doczekamy się elektronicznych notesów, które zamiast ekranu LCD będą posiadały wyświetlacz naśladujący papier.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: New York Times