Pytania i odpowiedzi w serwisie Microsoftu
Microsoft poszerzył portfolio swoich serwisów Live dodając do nich Windows Live QnA - wyszukiwarkę opartą na informacjach udzielanych przez użytkowników. W tej chwili jest ona dostępna w wersji beta.
Za pomocą Windows Live QnA użytkownicy mogą pytać dosłownie o wszystko. Po tym, jak jeden z użytkowników zada pytanie, inni mają cztery dni, aby udzielić swoich odpowiedzi.
Każdy kto udzieli odpowiedzi otrzymuje jeden punkt. Poza tym, użytkownicy głosują na najlepszą odpowiedź. Autor tej najlepszej otrzymuje 20 punktów. Im więcej punktów, tym większa reputacja użytkownika mierzona skalą od 1 do 10. Maksymalna liczba punktów to 100 tys.
Użytkownicy mogą do każdego zapytania dodawać słowa kluczowe, całe frazy i kategorie. Ułatwia to wyszukiwanie informacji innym. Istnieje możliwość uzyskania powiadomienia e-mail o tym, że ktoś udzielił odpowiedzi. Usługa została też zintegrowana z serwisem blogowym Microsoftu (Spaces) dzięki czemu użytkownicy mogą tworzyć listy pytań, na które odpowiedzieli lub które zadali.
W tej chwili usługa jest dostępna jedynie w USA. Podobne serwisy uruchomiły już, konkurencyjne dla Microsoftu, firmy Yahoo oraz Google. Serwis Google jest odpłatny, podczas gdy korzystanie z Yahoo Answers jest bezpłatne. Na tego typu witrynach wzorowany jest również polski serwis Pytamy.pl.