Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polacy znowu najlepsi w Imagine Cup

12-08-2006, 09:37

Nasi rodacy zajęli cztery miejsca na podium w dwóch kategoriach finałowych międzynarodowego studenckiego konkursu technologicznego - Imagine Cup 2006, który odbył się w Delhi.

W tegorocznej edycji konkursu wzięło udział 181 studentów z 42 krajów, którzy rywalizowali między sobą w sześciu kategoriach finałowych: Projektowanie Oprogramowania, Algorytm, Film Krótkometrażowy, Technologie Informatyczne, Projekt Hoshimi - Bitwa Programistyczna oraz Projekt Interfejsu.

Zadaniem każdej z drużyn było rozwiązanie postawionych problemów z zakresu technologii i multimediów, związanych z zaprezentowanymi wcześniej aplikacjami. Stawką tegorocznych rozgrywek były nagrody warte ok. 125 tys. USD.

Piotr Mikulski i Przemysław Dębiak z Uniwersytetu Warszawskiego oraz Tomasz Błajek z Politechniki Poznańskiej zdeklasowali rywali w kategorii Algorytm, zajmując kolejno wszystkie trzy miejsca na podium.

Jacek Barcikowski z Politechniki Poznańskiej i Julia Górniewicz z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego zajęli drugie miejsce w kategorii Film Krótkometrażowy. Mottem rozwiązań prezentowanych podczas tegorocznej, czwartej już edycji Imagine Cup były "technologie, które pozwalają żyć zdrowiej".

Do światowych finałów konkursu Imagine Cup 2006 zakwalifikowało się aż 11 uczestników z Polski. W tegorocznej edycji konkursu reprezentanci Polski po raz pierwszy rywalizowali z kolegami z całego świata o najwyższe trofeum aż w czterech z sześciu kategorii konkursowych.

W zeszłorocznej edycji konkursu, w kategorii "Projekt Hoshimi", studenci Politechniki Poznańskiej i Politechniki Łódzkiej zdeklasowali drużyny z całego świata, zajmując podczas światowych finałów w Japonii odpowiednio pierwsze i trzecie miejsce.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Microsoft