Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Już wiadomo: edycji Visty będzie sześć

27-02-2006, 10:45

Wiadomo już (tym razem oficjalnie), że będzie sześć edycji systemu Windows Vista. Nie będą one jednak przedłużeniem sześciu edycji Windowsa XP. Ich zawartość została dobrana tak, aby spełnić wymagania danej grupy użytkowników, a nie sprzętu.

robot sprzątający

reklama


Spośród sześciu edycji Windowsa Visty trzy mają być przeznaczone na użytek domowy. Dwie kolejne zostały stworzone z myślą o małych i dużych firmach. Pojawi się również wersja okrojona, która trafi do krajów rozwijających się oraz osób chcących zakupić system z Redmond jak najtaniej.

Wcześniej obawiano się, że edycja dla małych przedsiębiorstw nie zostanie wydana. Na nieoficjalnej stronie, która w wyniku pomyłki znalazła się w sieci nie było o niej ani słowa. Teraz okazuje się, że taka edycja powstanie. Będzie ona propozycją dla przedsiębiorstw, które nie mają własnego działu IT i w których pracownicy muszą sami sobie radzić z komputerami.

Microsoft spodziewa się, że edycją najczęściej wybieraną przez użytkowników będzie Windows Vista Home Premium wyposażony w wiele narzędzi do obsługi mediów, takich jak program do nagrywania sygnału telewizyjnego i program do wypalania płyt DVD.

Barry Goffe z Microsoft podkreśla, że edycje Visty nie są kontynuacją edycji Windowsa XP. Edycje XP były zoptymalizowane do pracy na różnych rodzajach sprzętu, tymczasem edycje Visty mają być zoptymalizowane pod kątem tego, co użytkownik chce robić na komputerze. Dlatego nie będzie np. specjalnej edycji dla platformy 64-bit lub specjalnej edycji dla Tablet PC.

Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami dodatkowo zostaną wydane dwie wersje na rynek Unii Europejskiej pozbawione odtwarzacza Windows Media. Będą to okrojone edycje Home Basic i Home Premium.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: AP, Yahoo! News