Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

NewConnect przywita systemy informatyczne dla deweloperów

IPO.pl 16-03-2012, 08:46

Surfland Deweloper System SA specjalizuje się w oprogramowaniu CRM i ERP dla branży deweloperskiej. Spółka planuje debiut na parkiecie NewConnect w II kwartale 2012, a 20 marca zaprezentuje się inwestorom podczas Salonów Inwestycyjnych, organizowanych przez IPO SA. O tym, dlaczego spółka postanowiła zadebiutować na alternatywnym systemie obrotu NewConnect, jakie są jej potrzeby kapitałowe oraz jak kształtują się wyniki finansowe opowiada Prezes Zarządu Jacek Kwaśniak.

Jacek Kwaśniak, Prezes Zarządu SDSJoanna Latusek, IPO SA: Jaki jest profil działalności spółki Surfland Deweloper System?

Jacek Kwaśniak: Surfland Deweloper System zajmuje się informatyzacją spółek z branży deweloperskiej poprzez dostarczanie oprogramowania ściśle odpowiadającego potrzebom tej branży. W działalności spółki można wyróżnić cztery obszary.

Z jakimi firmami deweloperskimi Państwo współpracują?

Spółka zapewnia kompleksowe rozwiązania zarówno dla małych podmiotów, jak i dla dużych, notowanych na giełdzie spółek, od lat znanych na polskim rynku deweloperskim. W całej Polsce obsługujemy ok. 60 podmiotów, w szczególności w dużych aglomeracjach. Możemy tutaj wymienić takie firmy, jak GANT, ROBYG, DOLCAN czy ATLAS.

Czym różnią się proponowane przez Państwa rozwiązania od standardowych systemów tego typu?

Od wielu lat działam w branży deweloperskiej, co pozwoliło mi poznać jej specyfikę i konkretne potrzeby. Właśnie dzięki temu SDS stworzył unikalne systemy dedykowane deweloperom, w których zostały zaimplementowane rozwiązania, odpowiadające specyficznym procesom tej branży. Takie systemy nie tylko ułatwiają pracę, ale również obniżają koszty działalności naszych klientów. Nasze oprogramowanie dostosowujemy również do specyficznych potrzeb klientów, co pozwala na bardzo efektywne wykorzystanie proponowanych przez nas narzędzi.

Czy mógłby Pan krótko nakreślić historię spółki?

Własną działalność gospodarczą w branży deweloperskiej, popartą kilkunastoletnim doświadczeniem, rozpocząłem w 2004 roku jako Jacek Kwaśniak. W 2007 roku, łącząc dotychczasowe doświadczenie z potencjałem finansowym i merytorycznym partnera, powołaliśmy spółkę Surfland Deweloper System i z tą marką zamierzamy wejść na rynek NewConnect.

Dlaczego właśnie NewConnect?

Wybraliśmy NewConnect, gdyż dokładnie odpowiada naszym potrzebom i celom rozwojowym. Jesteśmy małą spółką, która charakteryzuje się dużym potencjałem innowacyjnym. Natomiast w odróżnieniu od wielu spółek notowanych na NewConnect mamy już ugruntowaną na polskim rynku pozycję, stałych klientów oraz sprawdzone i uznane produkty. Oznacza to automatycznie mniejsze ryzyko dla inwestorów, którzy nie muszą martwić się o kondycję spółki podczas okresowych wahań koniunkturalnych na rynku.

Jaki kapitał chcą Państwo pozyskać z NewConnect?

Do 600 000 zł.

To raczej niewiele, porównując? Większość spółek sięga po znacznie wyższy kapitał.

Ta suma odpowiada naszym potrzebom i celom emisyjnym. Przede wszystkim planujemy rozwinąć nasze produkty o nowe funkcjonalności i dokonać ich standaryzacji. Pozwoli to nam na jeszcze lepszą obsługę polskiego rynku, a w perspektywie umożliwi ekspansję na kraje Europy Środkowo-Wschodniej. Pragniemy docelowo stworzyć sieć lokalnych partnerów biznesowych, którzy będą obsługiwali poszczególne rynki zagraniczne. W pierwszej kolejności będziemy rozszerzać aktywność na kraje, w których specyfika działalności deweloperskiej jest zbliżona do naszej, rodzimej. Pozwoli to nam na optymalizację kosztów dostosowania produktów i minimalizację ryzyka ewentualnego niepowodzenia.

Poza tym liczymy oczywiście na szeroką promocję naszej spółki zarówno w kraju, jak i za granicą.

Kiedy planują Państwo debiut?

Planujemy debiut w drugim kwartale 2012 roku.

Czy w związku z tym postanowili Państwo wziąć udział w Salonach Inwestycyjnych?

Owszem, nasza spółka chce zbudować z inwestorami osobiste relacje, podobne do tych, jakie mamy z naszymi klientami i sądzimy, że Salon Inwestycyjny może nam to umożliwić. Potrzeby kapitałowe oczywiście są ważne, jednak na pierwszym miejscu stawiamy stabilny akcjonariat.

Poza tym chcielibyśmy poznać na Salonach spółki zainteresowane współpracą w zakresie rozwoju naszych pomysłów, poznać partnerów chętnych do współpracy przy naszych projektach, a także zachęcić inwestorów branżowych do zapoznania się z propozycją naszej spółki.

Myślę, że osobiste spotkanie i rozmowa to dobry początek w budowaniu długofalowych relacji.

Czy uważa Pan, że to dobry moment na wejście na giełdę? Niestabilna sytuacja ostatnich miesięcy spowodowała spore obniżenie liczby debiutów na NewConnect.

Uważam, że nasz core business jest bardzo stabilny i nie obawiamy się fluktuacji na giełdzie. Spółka jest w dobrej kondycji, dzięki długofalowej współpracy z naszymi klientami posiadamy stabilne źródło przychodów.

Jak prezentują się Państwa wyniki finansowe za ubiegły rok?

W 2011 roku wygenerowaliśmy 900 000 zł przychodu, z czego zysk stanowi 250 000 zł. W bieżącym roku prognozujemy przekroczenie granicy 1 mln zł. Jak wiadomo, rok 2011 nie był pomyślnym rokiem dla deweloperów, jednak odnotowujemy stały wzrost liczby klientów, co pozwala nam z optymizmem zakładać prognozy na takim poziomie.

Jak nowa ustawa deweloperska, o której ostatnio wiele się mówi, wpłynie na Państwa działalność?

Ustawa deweloperska, która ma wejść w życie w kwietniu, zwiększa wymagania w stosunku do deweloperów w zakresie obsługi klienta. Obecnie dostosowujemy nasze oprogramowanie tak, aby jak najlepiej spełniać wymogi nowych regulacji prawnych. Dzięki temu firmy deweloperskie będą mogły uniknąć konieczności zatrudniania nowych pracowników w związku z nowymi wymaganiami.

Więcej wywiadów w DI


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: IPO.pl



Ostatnie artykuły:





fot. Freepik




fot. Freepik



fot. DALL-E