Wzrosły przychody Netii oraz jej zysk EBIDTA. Spółka ma więcej klientów, także w sektorze usług głosowych. Jest też niekwestionowanym liderem w rozwoju usług LLU w Polsce – taki obraz rysuje się w wynikach finansowych za III kwartał 2009 opublikowanych przez największego alternatywnego operatora telefonii stacjonarnej w Polsce.
reklama
Przychody z działalności kontynuowanej Netii wzrosły w pierwszych dziewięciu miesiącach 2009 r. do poziomu ponad 1,11 mld zł, tj. o 51% w skali roku. Przychody w III kw. 2009 r. wyniosły 370,3 mln PLN wobec 373,7 mln PLN w II kw. 2009 r.
Zysk EBITDA za pierwsze dziewięć miesięcy 2009 r. wyniósł 222,2 mln PLN i 82,9 mln PLN za III kw. 2009 r., wykazując wzrost o 96% w stosunku do analogicznego okresu 2008 r. Strata operacyjna zmniejszyła się do 1,0 mln PLN z poziomu 85,0 mln PLN w pierwszych trzech kwartałach 2008 r. Zysk netto wyniósł w III kw. 2009 r. 4,2 mln PLN w porównaniu do straty netto w kwocie 8,2 mln PLN odnotowanej w II kw. 2009 r.
Spółka podaje też, że proces wdrożenia kompleksowego projektu redukcji kosztów (Projekt „Profit”) mającego na celu obniżenie o 100,0 mln PLN rocznej bazy kosztów operacyjnych od 2010 r. przebiega zgodnie z oczekiwaniami Zarządu.
Więcej na temat danych finansowych można znaleźć w komunikacie Netii.
Baza klientów usług szerokopasmowych zwiększyła się do ponad 489 tys. na dzień 30 września 2009 r., co stanowiło wzrost o 7% od 30 czerwca 2009 r. Udział Netii w rynku stacjonarnych usług szerokopasmowych wzrósł do prawie 9% z 7% na dzień 30 września 2008 r.
Udział w rynku nowych przyłączeń stacjonarnych usług szerokopasmowych netto wyniósł 22% w pierwszych dziewięciu miesiącach 2009 r. i odpowiednio 39% w III kw. 2009 r. Netia przyłączyła w III kw. 2009 r. 30963 klientów stacjonarnych usług szerokopasmowych netto oraz odnotowała dalszy postęp w sprzedaży usług pakietowych.
Klienci 2play stanowili blisko 53% wszystkich nowych przyłączeń w III kw. 2009 r. Netia powraca do pierwotnej prognozy liczby klientów szerokopasmowych na koniec 2009 r. w wysokości co najmniej 525 tys.
Baza klientów usług głosowych (własna sieć + WLR + LLU) wyniosła ponad 1,146 mln na dzień 30 września 2009 r., co stanowiło wzrost o 2% od 30 czerwca 2009 r. oraz o 11% od 30 września 2008 r. Łączny udział Netii w rynku stacjonarnych usług głosowych wzrósł do 11% z 10% na dzień 30 września 2008 r.
Na dzień 30 września 2009 r. usługi dla 34% klientów usług głosowych świadczone są poprzez własną sieć dostępową Netii. Do końca 2009 r. Spółka zamierza pozyskać w ramach wzrostu organicznego łącznie około 1,16 mln klientów usług głosowych.
Netia określa się także mianem „niekwestionowanego lidera” rozwoju usług LLU (czyli związanych z dostępem do pętli abonenckiej) w Polsce. Na dzień 30 września 2009 r. operator posiadał 176 uwolnionych węzłów z dostępem do około 1,8 mln klientów. Spółka pozyskała łącznie 21,2 tys. klientów obsługiwanych w ramach LLU.
Netia zamierza rozpocząć migrację klientów WLR/BSA (2play) na usługi oparte na pełnym dostępie LLU w IV kw. 2009 r. Na dzień 1 listopada 2009 r. posiadała ponad 27 tys. klientów LLU.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|