Netia SA zawarła w dniu 24 lipca 2009 roku umowę ze spółką P4, na podstawie której w ciągu najbliższego roku odsprzeda sprzęt transmisyjny wykorzystywany dotąd do świadczenia usług transmisji danych właśnie na rzecz tej firmy. Sprzedająca firma spodziewa się pełnego zwrotu nakładów inwestycyjnych związanych z projektem usług transmisji dla P4.
reklama
Netia zawarła ze spółką P4 umowę sprzedaży sprzętu transmisyjnego używanego do świadczenia usług transmisyjnych na dostawę usług transmisyjnych UMTS. W wyniku negocjacji sprzęt transmisyjny zostanie nabyty przez P4 w trzech etapach. Całkowita cena za urządzenia wynosi 65 417 550 zł - poinformowali przedstawiciele firmy.
Umowa UMTS została zawarta na czas nieokreślony i wygaśnie w chwili zakończenia okresu wypowiedzenia ostatniego z łączy, na których Netia świadczy usługi transmisji. Minimalny okres wypowiedzenia dla wszystkich usług transmisyjnych dla P4 został wydłużony z 12 do 24 miesięcy. W ramach renegocjowanej umowy Netia spodziewa się świadczenia usług transmisyjnych na rzecz P4 w kolejnych latach, przede wszystkim na bazie własnych sieci metropolitalnych i ogólnopolskiej, światłowodowej sieci szkieletowej.
- Planowaliśmy tę transakcję już od jakiegoś czasu – wyjaśnia Mirosław Godlewski, Prezes Zarządu Netia SA. - Dzięki sprzedaży tej części naszej infrastruktury zyskujemy większą elastyczność w zakresie realizacji naszej strategi – dodaje.
Strategia Netii ukierunkowana jest na rozwój bazy klientów indywidualnych i biznesowych, nie zaś na projekty usług hurtowych dla innych operatorów. Jeśli P4 skorzysta z prawa zakupu sprzętu transmisyjnego, przychody Netii oraz zysk EBITDA będzie kształtował się na poziomie około 30% obecnych przychodów i EBITDA. Spółka spodziewa się pełnego zwrotu nakładów inwestycyjnych poniesionych na projekt usług transmisyjnych dla P4.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Większe budżety na reklamę w wyszukiwarkach pomimo słabej efektywności SEM
|
|
|
|
|
|