Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nauka o nowych technologiach powinna być elementem każdego przedmiotu w szkole

14-09-2021, 15:13

Nauka cyfrowych technologii nie powinna zamykać się tylko na lekcjach informatyki, ale ona powinna być elementem nauczania każdego przedmiotu. Musimy zmienić styl kształcenia i np. tworzyć klasy technologiczne. Powinniśmy kształcić ludzi, którzy będą wiedzieć, jak wykorzystać nowe technologie w biznesie, przemyśle i będą potrafili tworzyć innowacje – powiedział prezes Cyfrowej Polski Michał Kanownik podczas Forum Ekonomicznego.

robot sprzątający

reklama


Związek Cyfrowa Polska patronował dyskusji pt. „Przyszłość Europy jest cyfrowa”. Uczestnicy debaty na największym wydarzeniu gospodarczym, które odbywa się w Karpaczu rozmawiali o unijnych regulacjach, programach i działaniach podejmowanych w Unii Europejskiej na rzecz rozwoju krajów, szczególnie regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Wzięli w niej udział m.in. były minister cyfryzacji, poseł Marek Zagórki, Artur Rot z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Bożena Lubińska–Kasprzak ze Szkoły Głównej Handlowej, a także Arkadiusz Kawa, reprezentujący sieć badawczą Łukasiewicz.

Podstawą kompetencje cyfrowe

Prezes Michał Kanownik wyraził przekonanie, że podczas pandemii przedsiębiorcy w całej Europie zyskali ogromne doświadczenie w cyfryzacji swojej działalności, oferowanych usług i produktów. – Wykorzystanie zdobytej wiedzy i doświadczenia w tym momencie jest kluczowe. Gospodarki, które tego dokonają i już dziś zainwestują w kompetencje cyfrowe i technologie wygrają. Tym, które prześpią ten moment, świat ucieknie do przodu – powiedział.

Jego zdaniem w tym kontekście niezwykle ważne jest budowanie kompetencji cyfrowych. Bo dziś – jak przypominał Michał Kanownik – sektory oparte na nowych technologiach mierzą się z problemem braku odpowiednio wykwalifikowanych pracowników. A dodatkowo, według prezesa Cyfrowej Polski, niezbędne jest szerzenie wiedzy o nowoczesnych rozwiązaniach tak, aby przedsiębiorcy wiedzieli jak wykorzystywać je w rozwoju i tworzeniu innowacji. – By to osiągnąć niezbędne są zmiany w systemie edukacyjnym. Dziś w Polsce mamy tylko jedno technikum automatyki i robotyki, a przecież to przyszłość przemysłu. To pokazuje, jak dużo mamy do nadgonienia w kwestii poziomu kształcenia – zauważył. Jego zdaniem cyfryzacja powinna być elementem nauczania każdego przedmiotu, nie tylko informatyki. Michał Kanownik postulował również o tworzenie w szkołach klas technologicznych.

Regionalne sojusze na rzecz cyfryzacji

Prezes Cyfrowej Polski podczas debaty w Karpaczu zwrócił również uwagę na potrzebę tworzenia regionalnych współpracy w zakresie cyfryzacji. Przykładem jest zawiązana z inicjatywy Związku Cyfrowa Polska CEE Digital Coalition, zrzeszająca organizacje branży cyfrowej z krajów Europy Środkowo-Wschodniej. – Jako region Trójmorza mamy ogromny potencjał cyfrowy. Mamy zdolnych inżynierów, a nasz wspólny rynek wciąż jest chłonny, jeśli chodzi o nowe technologie. Musimy jednak wzmocnić współpracę w regionie i tworzyć regionalne klastry – powiedział Michał Kanownik.

W ocenie Michała Kanownika, by poprawić poziom cyfryzacji w Europie, niezbędne są także przyjazne regulacje, które sprzyjać będą innowacyjnym przedsięwzięciom. – Technologia nie lubi przeregulowania. Start-upy tworząc nowe produkty i usługi podejmują pewne ryzyko, muszą więc mieć swobodę w tworzeniu. Gdy regulacje są za sztywne, nie dają innowacyjnym biznesom żadnego pola manewru – zauważył.

Czytaj także: Jak wybrać dobre liceum?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E