Nasza-Klasa vs. Młode Lata?! "Nas nie dogoniat!"

11-08-2009, 10:33

Uruchomiony niedawno serwis MłodeLata.pl (ML) chce dorównać polskiemu gigantowi Naszej-Klasie. To tak jakby porównywać skoki narciarskie ze skokiem w dal tylko dlatego, że jedno i drugie jest dyscypliną sportu zawierającą w nazwie słowo "skok" - nie ukrywa swoich wątpliwości Joanna Gajewska z Naszej-Klasy, zapytana przez DI o szanse ML w tym wyścigu.

Czas zwiększonych wydatków zbliża się nieubłaganie.

>> Sprawdź konto z kartą otwartą na dzisiaj <<

0 zł za prowadzenie rachunku, użytkowanie karty debetowej i wypłaty gotówki!


W ciągu 3 miesięcy od powstania MlodeLata.pl, czyli od maja 2009 r., serwis ten odwiedziło ma razie 100 tys. użytkowników, którzy wygenerowali 850 tys. odsłon. Zasoby ML zostały przez nich wzbogacone o ok.  2500 "eksponatów" i powstało 148 grup.

Najpopularniejszą grupą jest społeczność miłośników produktów spożywczych z lat dzieciństwa. Natomiast najczęściej oglądanym eksponatem jest opakowanie Vibovitu - informują przedstawiciele Młodych Lat.

Według Grzegorza Marynowicza, twórcy ML, serwis ten może stać się jednym z największych polskich serwisów społecznościowych, istniejącym obok Naszej-Klasy, ze względu na to, że oba serwisy zaspokajają różne potrzeby. 

MlodeLata.pl skupia się na wspomnieniach z przeszłości, m.in. piosenkach, produktach, bajkach czy filmach. Z kolei Nasza-Klasa koncentruje się obecnie głównie na zapewnieniu komunikacji między użytkownikami, nie zaś tylko jako skarbnica wspomnień - tłumaczy Marynowicz.

Wbrew pozorom serwis Młode Lata nie jest dedykowany głównie starszej części społeczeństwa. Przekrój użytkowników serwisu jest szeroki - poinformował DI przedstawiciel ML. Najmłodszy zarejestrowany internauta ma 9 lat, a najstarszy 75 lat. Obecnie głównym celem serwisu jest zdobycie 1 miliona użytkowników, czyli 10 razy więcej niż odwiedza go teraz.

Sonda
Czy MlodeLata może konkurować z Naszą-Klasą?
  • Tak, ale w przyszłości
  • Być może ma szansę
  • Raczej nie
  • Zdecydowanie jest bez szans
  • Nie mam zdania
wyniki  komentarze

Dogonić Naszą-Klasę nie będzie łatwo. Nie tylko dlatego, że przepaść między serwisami jest obecnie ogromna, ale jak zapewniła Dziennik Internautów Joanna Gajewska, rzecznik prasowy serwisu Nasza-Klasa, liczba użytkowników NK cały czas wykazuje tendencję wzrostową. 3 mln użytkowników miesięcznie korzystało z serwisu na początku 2008 roku, teraz liczba ta kształtuje się na poziomie 13,5 mln.

Gajewska, spytana, czy serwis MlodeLata ma szansę stać się kiedyś tak popularny, jak N-K, i czy można w tym przypadku w ogóle mówić o jakiejkolwiek konkurencji komentuje: Życzymy Młodym Latom jak najlepiej. Jest to bardzo sympatyczna inicjatywa, ale trudno obecnie zestawić ten serwis z NK. Nieskromnie rzecz ujmując: to tak jakby porównywać skoki narciarskie ze skokiem w dal tylko dlatego, że jedno i drugie jest dyscypliną sportu zawierającą w nazwie słowo "skok".

Być może tak jest w rzeczywistości, bynajmniej "skok" wykonany przez serwis MlodeLata nie jest skokiem na głęboką wodę, uważa Grzegorz Marynowicz. Zawsze znajdzie się grupa chętna do wspominania smaku Vibovitu, filmów Seksmisja i Rejs czy posłuchania Lambady albo piosenek Fasolek - dodaje twórca Młodych Lat.

Po drodze ma jednak jeszcze do pokonania wielu innych konkurentów, którzy nie tylko mają pomysły, ale i spore zaplecze finansowe oraz know-how, by przyciągać do siebie polskich internautów. Pomimo to w ciągu ostatniego półtora roku żadnemu serwisowi społecznościowemu nie udało się zagrozić pozycji Naszej-Klasy. Przyszłość należy jednak do odważnych, o czym mieli się już okazję przekonać twórcy Facebooka czy choćby przeglądarki Firefox.



Sprawdź, który bank może zaproponować Ci najtańsze kredyty gotówkowe, najlepsze kredyty hipoteczne, kredyty dla firm, bezpłatne konta osobiste, konta firmowe czy najlepiej oprocentowane lokaty >>
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
To warto przeczytać






fot. Kaspersky


  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
RSS
Copyright © 1998-2021 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.