Nasza Klasa i GG będą konkurować z PBI i Megapanelem

Forsal.pl 09-03-2010, 06:20

Nasza Klasa i GG Network chcą odebrać kontrolę nad rynkiem badań największym portalom. Zapowiadają stworzenie konkurencji dla Polskich Badań Internetu.

O badaniach internetu powinien decydować cały rynek, a nie tylko pięciu graczy – mówią jednym głosem przedstawiciele GG Network i Naszej–Klasy. I zapowiadają stworzenie nowej organizacji, skupiającej podmioty internetowe, która miałaby wybrać własny standard badań popularności witryn w sieci. W ten sposób chcą osłabić Onet, Wirtualną Polskę, Interię, Agorę (AGORA) oraz Presspublikę, które za pośrednictwem spółki Polskie Badania Internetu kontrolują obecną metodologię badań o nazwie Megapanel.

Te grupy tworzą standard badania, które działa na ich korzyść, bez uwzględniania zdania większości. Tym samym pięciu graczy de facto decyduje o tym, jak dzielone są pieniądze z reklam – podkreśla Krzysztof Łada, szef reklamy GG Network, należącej do południowoafrykańskiego koncernu Naspers (w jego rękach jest też gigant e-handlu Allegro).

>>> Czytaj: Standard badania radia w sieci - prace trwają

Wtóruje mu Dominik Kaznowski, pełnomocnik zarządu Naszej–Klasy: O kształcie badań powinni decydować wszyscy gracze na rynku, a nie tylko pięć podmiotów.

W Megapanelu Nasza Klasa i Allegro wyprzedzają wszystkie portale poza Onetem, a GG Network zajmuje miejsce w połowie pierwszej dwudziestki. Czy tak wygląda dyskryminacja? Nie rozumiem tych argumentów – mówi Andrzej Garapich, prezes PBI.

Szczegóły w Forsal.pl w artykule: Nasza-Klasa i GG tworzą konkurencję dla Polskich Badań Internetu i badania Megapanel

Michał Fura

Forsal.pl


Źródło: Forsal.pl
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031