Napster ma chrapkę na pozycję iTunes
Miliony piosenek i baza 830 tysięcy osób zainteresowanych nowym przedsięwzięciem Napstera i Circuit City mają stać się groźną konkurencją dla iTunes.
Od 29 kwietnia serwis muzyczny Napster oraz druga największa w Ameryce sieć sprzedaży sprzętu elektronicznego Circuit City rozpoczną sprzedaż online utworów muzycznych.
W nowym sklepie będą dwie możliwości dokonywania zakupów. Miesięczny abonament w wysokości 14,95 USD lub zakup pojedynczego utworu w cenie 99 centów.
Uruchamiany za kilka dni serwis będzie miał nie tylko bogatą ofertę w postaci kilku milionów utworów, ale również od razu wystartuje z pokaźną liczbą subskrybentów - 830 tysięcy osób. Zdaniem twórców przedsięwzięcia, nowy sklep złamać dominację iTunes, kontrolującego 80% rynku w Stanach Zjednoczonych - czytamy na stronach agencji Reuters.
Działający obecnie serwis Napstera może pochwalić się ponad 2 milionowym zbiorem utworów, których można słuchać bezpłatnie, ale tylko online, a do tego każdy utwór można odsłuchać maksymalnie 5 razy.