Z badań Mobile Institute wynika, że użytkownicy systemu płatności telefonem BLIK wyróżniają się na tle innych konsumentów nie tylko podejściem do zakupów, ale również do bankowości i zarządzania swoimi finansami.
Badania Mobile Institute „Smart okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków” pokazały, że użytkownicy BLIKA tworzą profil konsumentów-innowatorów. Innowatorzy charakteryzują się otwartością na nowinki technologiczne, ale też większymi oczekiwaniami wobec procesu zakupów. Z badań Mobile Institute wynika, że użytkownicy BLIKA wyróżniają się na tle innych konsumentów nie tylko podejściem do zakupów, ale również do bankowości i zarządzania swoimi finansami. Czy na dobre rozpoczęła się era klientów „mobile only”?
Ponad połowa przebadanych przez Mobile Institute konsumentów (54%) w ogóle nie planuje miesięcznych budżetów wydatków. Tylko 18% trzyma się wyznaczonego budżetu, zaś pozostałym zdarza się go przekraczać. Z kolei wśród BLIKOWICZÓW ten odsetek jest znacząco niższy – tylko 11% nie planuje wydatków. Aż 55% użytkowników BLIKA zadeklarowało, że nie tylko prowadzi budżet bieżących wydatków, ale też sumienne go przestrzega.
Wszyscy BLIKOWICZE korzystają z aplikacji mobilnych banków. To oczywiste, bo BLIK jest zatopiony w aplikacjach banków. Jednak wśród generalnej populacji konsumentów bankowość mobilna nie jest jeszcze standardem – korzysta z niej tylko 17%. Jeszcze mniej popularne są oferty promocyjne oferowane przez banki klientom mobilnym. Tylko 9% konsumentów i aż 53% użytkowników BLIKA je wykorzystuje.
BLIKOWICZE to wyjątkowo mobilni konsumenci, którzy optymalizują proces zakupów i szukają okazji. Aż 89% korzysta z aplikacji z promocjami na smartfona, 96% chciałoby mieć aplikację, która pokazywałaby promocje w pobliżu, a 86% taką z funkcją social login. Ponad połowa przebadanych BLIKOWCZÓW (53%) ceni sobie oferty promocyjne, które oferują im banki w swoich aplikacjach, a 23 proc. zamierza zacząć z nich korzystać.
Zamiłowanie do technologii mobilnych wyraźnie odróżnia BLIKOWCZÓW od pozostałych kupujących. Miażdżąca większość konsumentów (85%) nie ma na telefonie żadnej aplikacji z promocjami i ignoruje promocyjne oferty w aplikacjach banków (55%). Aż 67% kupujących nie chce aplikacji lokalizującej okazje i nie potrzebuje logowania przez portale społecznościowe.
Użytkownicy BLIKA to osoby, które nie boją się nowoczesnych technologii i dzięki temu zyskują czas i pieniądze. Dzięki aplikacjom na smartfona korzystają z atrakcyjnych ofert, szybko i wygodnie przeglądają i płacą za towary. Już 1,5 mln Polaków kontaktuje się ze swoim bankiem wyłącznie przez smartfona, a BLIKOWICZÓW jest ponad 4 miliony. Usługodawcy i sprzedawcy powinni pamiętać, że takich innowatorów będzie coraz więcej. Rozwiązania, które spełniają wymagania klientów „mobile only” budują przewagę konkurencyjną.
Raport „Smart okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków” powstał na podstawie badania, które przeprowadził Mobile Institute na zlecenie AdRetail we współpracy z Polskim Standardem Płatności. Badanie zostało przeprowadzone 23-29 maja 2017 roku. Dane zostały zebrane za pomocą elektronicznych, responsywnych ankiet emitowanych w internecie (CAWI). W badaniu wzięło udział ponad 2800 osób powyżej 15 roku życia.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|