Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Badania dotyczące chęci zmiany pracy przynoszą ciekawe wyniki. Dla pracodawców winny one stać się wskazówkami w ich działaniach rekrutacyjnych i motywujących obecnych pracowników.

robot sprzątający

reklama


Internauci dobrze się czują w branżach, w których obecnie pracują - taki jest główny wniosek płynący z badań rynku pracy firmy Jobs4. Zaledwie 15 proc. nie było w ogóle zainteresowanych zmianą pracy, blisko co piąty myśli jednak, by spróbować szczęścia w innej branży i czyni kroki ku temu. Jednak zdecydowana większość pytanych - 79 proc. - zamierza rozwijać się w dotychczasowej branży.

Firma zbadała także, w jaki sposób internauci szukają pracy. Aż 82 proc. osób stwierdziło, czy przeglądają oferty w serwisach poświęconym pracy. Aż 95 proc. osób deklarujących chęć zmiany pracy chciałoby jej szukać za pośrednictwem branżowych serwisów z pracą. Tego typu portale są niezwykle popularne w Stanach Zjednoczonych - w 2006 roku ich udział w rynku portali rekrutacyjnych wzrósł do 64 procent z 40 dwa lata wcześniej.

Mimo że 67 proc. osób, przeglądając oferty pracy zwraca uwagę na oferowane wynagrodzenie, informację taką znaleźć można niezwykle rzadko - według Jobs4 jest ona umieszczona w zaledwie co setnym ogłoszeniu. Jedynie miejsce pracy uzyskało więcej wskazań internautów - 71 proc.

Z badań przeprowadzonych za Oceanem przez serwis salary.com wynika, że poważnym powodem skłaniającym pracowników do zmiany pracodawcy jest nuda - wskazało ją aż 21 proc. Amerykanów, dzięki temu znalazła się ona na czwartym miejscu rankingu powodów. Według agencji Reuters do "cyberlenistwa", polegającego na przeglądaniu stron internetowych oraz rozmów za pośrednictwem komunikatorów, przyznaje się 60 proc. Amerykanów. Potrafią oni przeznaczyć na to nawet 1,5 godziny dziennie.

Zjawisko to wydaje się być powszechne w Polsce, gdzie przyznało się do niego 93 proc. ankietowanych przez firmę Gemius. W opinii psychologów nudzący się pracownik oznacza same straty dla firmy - nie dość, że dostaje pieniądze za nic, to jeszcze, demonstrując swoje znudzenie, demotywuje swoich współpracowników.

Najlepszym lekarstwem na nudę w pracy jest znalezienie sobie nowego zajęcia. W obecnej sytuacji trzeba się jednak z tym spieszyć, gdyż gospodarka zaczyna zwalniać, więc miejsc pracy będzie powstawać mniej.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Źródło: Grupa Pracuj,