Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Pierwsza odsłona konferencji Mobile Trends for Marketers przeszła do historii. Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha gościło w dniach 23 i 24 maja najlepszych specjalistów z zakresu mobile oraz spragnionych wiedzy praktyków marketingu. Uroku wszystkim przerwom kawowo-networkingowym dodawał piękny widok na Wisłę oraz Wawel.

robot sprzątający

reklama


DZIEŃ I

Konferencję rozpoczął Krzysztof Rosiński z firmy badawczej Gemius, prezentując zestaw bardzo interesujących danych na temat rynku mobilnego na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem Europy Środkowo-Wschodniej. Ta garść empirycznie sprawdzonych faktów zbudowała doskonały fundament do wysłuchania kolejnych prelekcji.

Następny był Andrzej Ogonowski, a tematyka, jaką omawiał, to SMS marketing. Okazuje się, że kampanie SMS bywają bardzo użyteczne, ponieważ 93% osób czyta krótkie wiadomości tekstowe natychmiast po ich otrzymaniu. Prelegent przedstawił kryteria skutecznej kampanii z wykorzystaniem SMS-ów.

Podczas trzeciej prezentacji byliśmy świadkami bitwy pomiędzy ideą responsive web designu, którą reprezentowała Anna Zarudzka, a stronami mobilnymi, których zażarcie broniła Monika Mikowska. Kto wyszedł zwycięsko z tej batalii? Odpowiedź jest znana uczestnikom MT4M.

O czym należy pamiętać korzystając z kodów QR? W jakich branżach używa się ich najczęściej? Na te pytania i nie tylko przedstawił nam odpowiedzi Robert Rachwał, prezentując najbardziej nieoczekiwane i kreatywne kampanie wykorzystujące kody QR.

Później nastąpił mini blok NFC (Near Field Communication – komunikacja krótkiego zasięgu). Najpierw Grzegorz Książek omówił podstawy tej technologii, jak również porównał ją ze wspomnianymi już kodami QR. Następnie poparł przekazywaną wiedzę przykładami, aktywizując, póki co nielicznych, posiadaczy smartfonów z NFC na widowni.

Naszą wiedzę teoretyczną na temat NFC uzupełnili następnie Marcin Cassino i Jarosław Gałuszka, prezentując ciekawe case'y, również te, które sami realizowali.

Piotr Koźniewski wytrącił audytorium z utartych schematów swoim mini performance w stroju malarza pokojowego, będącego wstępem do wystąpienia "Realia Augmented Reality". Dzięki niemu uczestnicy ujrzeli rozszerzoną rzeczywistość na własne oczy. Przy okazji dowiedzieliśmy się, czym są nanomotory.

Po przerwie obiadowej nastąpił blok m-commerce. Rozpoczął go Bartosz Majewski, który podzielił się swoimi ciekawymi spostrzeżeniami na temat branży e-commerce w Polsce. Następnie Artur Brzyski udowodnił nam, że mobile marketing w retail może być doskonałym dopełnieniem innych form promocji. By wiedza uczestników na temat m-commerce była pełna, Piotr Krawiec omówił najnowszy raport na ten właśnie temat.

Po przerwie kawowo-networkigowej Adrian Kielich przywitał słuchaczy swoją prelekcją pt. "Kampanie mobile display i Rich Media". Rozpoczął od przedstawienia historii reklamy displayowej w internecie. Później wyjaśnił, czym są reach media, oraz przedstawił najbardziej interesujące case'y z Polski i zagranicy.

Katarzyna Janicka pokazała siedem grzechów głównych działalności marketingowej w mobile, m.in. udowadniała ,że nie ma prostego transferu pomiędzy starymi technologiami a nowymi urządzeniami, co dla wielu osób obecnych na sali zapewne było zaskoczeniem.

Krzysztof Marzec wypunktował wszystkie zalety Google AdWords na urządzeniach mobilnych. Okazuje się, że możemy skierować swoją reklamę np. tylko do osób przebywających w Krakowie!

Po części konferencyjnej odbył się panel dyskusyjny oraz rozdanie nagród. Zwycięzcy konkursów otrzymali między innymi: tablet, aplikację mobilną czy stronę mobilną. Przed częścią mniej oficjalną nastąpiła jeszcze niespodzianka. Ryszard Chmura, Dyrektor Regionalny BNI Małopolska, wygłosił krótką pogadankę na temat efektywnego wykorzystania mowy ciała w networkingu. Impreza integracyjno-networkingowa udała się fenomenalnie. Większość gości została do samego końca, by popijając piwo i przegryzając smakołyki, nawiązywać ciekawe znajomości, które na pewno zaprocentują w przyszłości.

DZIEŃ II

Mocnym początkiem dnia drugiego było wystąpienie Marioli Szypszak i Tomasza Witta - "Wszystko o aplikacjach". Tomasz przeanalizował, które aplikacje najlepiej wybrać – natywne, webowe, a może hybrydowe. Mariola skupiła się w swojej części na marketingu aplikacji mobilnych – czyli jak je wypromować. Dowiedzieliśmy się także, dlaczego jeden dzień to tak bardzo dużo czasu w promocji aplikacji mobilnych.

Wystąpienia Moniki Mikowskiej to czysty profesjonalizm, dlatego wszyscy ucieszyli się z jej kolejnej prelekcji. Poprzez porównanie kilku aplikacji bankowych Monika pokazała dobre praktyki w projektowaniu aplikacji, jak również uwidoczniła częste błędy, jakie popełniane są przez developerów.

Prelekcja numer trzy - "Jakie możliwości wprowadziły social media i mobile w komunikacji marketingowej" - należała do Jarosława Rzepeckiego oraz Tomasza Malarskiego. Tomasz reprezentował Social, a Jarosław Mobile. Tym razem obyło się bez bitwy - pokojowo zastanawiali się, czy Social i Mobile mogą grać do jednej bramki. Wszystko na podstawie interesujących case'ów.

Paweł Sala omówił bardzo użyteczną kwestę dla każdego, kto wysyła maile... czyli dla wszystkich - "Jak tworzyć efektywne maile na urządzenia mobilne". Swoje argumenty popierał twardymi dowodami w postaci danych liczbowych.

W ostatniej przed obiadem prezentacji Wojciech Szpara pokazał, jak samorządowcy mogą stanąć frontem do potencjalnych turystów oraz mieszkańców, wykorzystując mobile. Na kilku przykładach pokazał on mobile marketing w promocji miast i miejskich przedsiębiorstw.

Już z pełnymi żołądkami wysłuchaliśmy prelekcji Marcina Grabowskiego zatytułowanej intrygująco: "Modern Social Space, czyli jak opisać mobilność i zbudować strategię marketingową". Wyszedł od interesujących danych na temat urbanizacji miast oraz wzrostu przyrostu ludności. Clue prezentacji było efektywne połączenie reklamy outdoorowej z mobile marketingiem.

Następnie przyszedł czas na Tomasza Zywera i jego "Mobile + lokalny biznes - jak wykorzystać atuty geolokalizacji w skali makro?". Tomasz powiedział między innymi, jak kubeł czarnej farby, skrzynkę piwa i kilku studentów można przekuć na sukces swojej firmy.

Katarzyna Dworzyńska wróciła w swoim wystąpieniu do stylistyki bitwy, prezentując kilka najlepszych polskich case'ów. Katarzyna zawarła też parę bardzo niestandardowych przykładów kampanii mobile spoza kraju nad Wisłą.

Ostatnią prelekcją było wystąpienie Anny Godek-Biniasz, która omówiła kompleksowo programy lojalnościowe z wykorzystaniem kanału mobile.

Na zakończenie konferencji odbył się drugi panel dyskusyjny, podczas którego prelegenci i publiczność zastanawiali się wspólnie, jak efektywnie komunikować się na osi klient – agencja interaktywna – developer.

PODSUMOWANIE

Dzięki wysokiemu poziomowi merytorycznemu prelekcji konferencja była prawdziwą kopalnią wiedzy na temat mobile. Z kolei charyzma i pomysłowość większości prelegentów nie pozwalała uczestnikom się nudzić. Zarówno na przerwach networkingowych, jak i podczas imprezy integracyjnej kwitły nowe znajomości, a towarzystwo bawiło się doskonale. Organizatorzy niewątpliwe zaliczają event do udanych, ale najbardziej o klasie przedsięwzięcia świadczą pozytywne opinie uczestników. Takich można odnaleźć całkiem sporo.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *