Microsoft porządkuje chaos w komunikacji
Microsoft udostępnił programy, które umożliwiają wykonywanie rozmów telefonicznych z poziomu programu Outlook i ciągłe monitorowanie dostępności współpracowników na różnych kanałach komunikacji. To początek "porządkowania chaosu w komunikacji" wcześniej zapowiedzianego przez koncern.
reklama
Nowe programy Microsoftu to m. in. Office Communications Server (OCS) 2007 oraz Office Communicator 2007. Zastosowanie ich w firmie sprawi, że pracownicy będą mieli w Outlooku dostęp do wszystkich kanałów komunikacji. Za pomocą jednego kliknięcia rozpoczną rozmowę telefoniczną, czat przez komunikator lub zaproszą inne osoby do konferencji.
Office Communicator 2007 umożliwia jeszcze ciągłe śledzenie dostępności kolegów. Użytkownicy wiedzą dzięki temu, czy w danym momencie ktoś jest pod telefonem lub przy komputerze.
Inne narzędzia udostępnione wraz z OCS 2007 to MS Office Live Meeting (narzędzie ułatwiające organizowanie spotkań i dzielenie się dokumentami) MS RoundTable (narzędzie konferencyjne z kamerą obracającą się o 360 stopni) oraz Service Pack dla Microsoft Exchange Server 2007.
Bill Gates powiedział na konferencji San Francisco, że przejście na zunifikowaną platformę komunikacyjną jest jak zamiana maszyny do pisania na procesor tekstu. Warto jednak zauważyć, że Microsoft nie jest w tym obszarze pionierem. Podobny produkt ma już firma Cisco. Teraz Microsoft stanie się jej konkurentem, a także rywalem dostawców VoIP i operatorów tradycyjnej telefonii.
Przedstawiciele Microsoftu mówią, że już za pięć lat firmy mogą rozpocząć całkowite przechodzenie na zunifikowane rozmawiania i porzucą centrale PBX. Ich zdaniem pozwoli to przedsiębiorstwom nie tylko na usprawnienie komunikacji, ale także na oszczędności.
Analitycy nie są tak śmiali w swoich opiniach. Ich zdaniem tradycyjny telefon długo jeszcze będzie wygrywał pod względem stabilności i zasięgu.
Microsoft zadbał już o jak najlepsze wsparcie dla swoich nowych produktów. Firma ogłosiła, że posiada już ponad 50 partnerów, którzy dostarczą produkty i usługi dla nowej platformy komunikacji. Wśród tych partnerów są nawet producenci central PBX, którzy gotowi są na uczynienie ich kompatybilnymi z OCS.