Microsoft płaci za korzystanie z Windows Live Search
Microsoft ma problemy z przekonaniem użytkowników do korzystania z Windows Live Search, wiec postanowił ich najzwyczajniej kupić. Firma oferuje dużym przedsiębiorstwom zachęty finansowe w zamian za przekonanie pracowników do tego, aby korzystali z nowej wyszukiwarki koncernu z Redmond.
reklama
Sprawa "dodatków motywacyjnych" przeciekła do mediów przez blog Johna Battelle, który twierdzi, że zdobył na ten temat informacje od swojego czytelnika. Serwis InfoWorld poinformował, że wczoraj wieczorem Microsoft wydał oświadczenie w którym potwierdził, że taki program zachęt rzeczywiście został wprowadzony.
W programie tym przedsiębiorstwa mogą uzyskać od Microsoftu kredyty na usługi lub szkolenia, jeśli tylko ich pracownicy będą korzystać z Windows Live Search. John Battelle wspomina o wartości tych kredytów. Przedsiębiorstwo może otrzymać od 2 do 10 USD na komputer rocznie plus 25 tys. USD "kredytu wpisowego".
Trzeba wziąć pod uwagę, że przedsiębiorstwa opierające strukturę informatyczną o oprogramowanie z Redmond dużo pieniędzy wydają na wsparcie i szkolenia. Oznacza to bardzo duże oszczędności, z których przedsiębiorstwa raczej chętnie skorzystają.
Rzecznik Microsoftu nie chciał powiedzieć jak intensywnie pracownicy danej firmy muszą korzystać z Windows Live Search, aby zdobyć cenne dla ich firmy kredyty. Zwrócił on natomiast uwagę na to, iż program jest korzystny dla obu stron.
Zdaniem Johna Battelle krok Microsoftu jest zrozumiały - wykorzystuje on bazę swoich klientów, aby wypromować kolejny produkt. Bloger ma jedynie wątpliwości co do tego, czy promowanie Windows Live Search w firmach nie zajdzie za daleko. Nie wiadomo, czy pracownicy będą przekonywani, czy wręcz zmuszani do korzystania z określonych narzędzi w czasie pracy.
Microsoftowi najwyraźniej bardzo zależy w ostatnim czasie na wypromowaniu swojej wyszukiwarki. Przedwczoraj pojawiły się w prasie informacje o tym, że firma Lenovo zintegruje narzędzia Windows Live ze swoimi produktami.
Użytkownicy maszyn od Lenovo zobaczą na swoich pulpitach pasek narzędziowy - Windows Live Toolbar - ułatwiający dostęp do wyszukiwarki Microsoftu i innych usług Live. Szczegółów finansowych porozumienia nie ujawniono. Wiadomo, że Microsoft będzie dążył do podobnych umów z innymi producentami sprzętu.
W tej chwili udział Widnows Live Search w rynku internetowego wyszukiwania wynosi 10,6%. Liderem na tym rynku nadal jest Google z udziałem 47,5%. Analitycy raczej wątpią, aby firmie z Redmond udało się w krótkim czasie zbliżyć do konkurenta z Kalifornii.