Microsoft: Office Live zadebiutuje 15 listopada
Wczoraj firma Microsoft ogłosiła, że oprogramowanie Office Live, czyli pakiet biurowy działający w przeglądarce, zadebiutuje już za dwa tygodnie. Produkt będzie zawierał pewną ciekawą dla reklamodawców funkcjonalność, której w wersji beta nie było.
15 listopada Microsoft Office Live ukaże się w pięciu krajach: USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Japonii.
Nowością w pakiecie będzie narzędzie o nazwie Live adManager, które pozwoli na zakup reklam w wyszukiwarkach MSN.com oraz Windows Live Search. W ciągu kolejnych miesięcy funkcjonalność narzędzia ma być poszerzona o możliwość zakupu reklam w serwisach konkurencyjnych: Google, Yahoo, Ask.com oraz Local.com. Oczywiście Microsoft liczy na to, że adManager powiększy przede wszystkim jego zyski.
Oprogramowanie Office Live będzie dostępne w trzech wersjach:
- Office Live Basics - będzie dostępny za darmo i da użytkownikowi 500MB miejsca, narzędzia do tworzenia stron WWW, 25 kont e-mailowych oraz Office Live AdManager Beta.
- Office Live Essentials - będzie kosztował niecałe 20 USD za miesiąc. Użytkownik będzie dysponował 1GB miejsca, 50 kontami e-mailowymi oraz narzędziem Office Live Business Contact Manager.
- Office Live Premium - za niecałe 40 USD miesięcznie - będzie oferował 2GB miejsca i dodatkowe narzędzia.
Jak dotąd oprogramowanie Office Live zostało przetestowane przez 160 tys. przedsiębiorstw, które dostarczały Microsoftowi informacje pomagające w rozwoju aplikacji. Gigant musi się starać o klientów, bo choć cały czas dominuje na rynku oprogramowania biurowego, to wyrastające jak grzyby po deszczu aplikacje online mogą tę dominację zakończyć.