Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Microsoft może zwiększyć ceny licencji na Windowsa

25-05-2012, 21:56

Coraz większa liczba producentów sprzętu zainteresowana jest wkroczeniem na rynek tabletów PC, które będą działały pod kontrolą nowego Windowsa 8 - informuje Digitimes. Microsoft może wykorzystać ten fakt do zwiększenia opłat dla wytwórców elektroniki użytkowej.

robot sprzątający

reklama


Ceny licencji OEM nowego Windowsa mogą być droższe nie tylko dla producentów tabletów z kolejnym systemem Microsoftu, ale również wytwórców coraz popularniejszych ultrabooków - informuje Digitimes (zob. Microsoft reportedly considers raising Windows 8 licensing fees).

Czytaj także: AMD: Użytkownicy nie będą płacili za ultrabooki Intela

Podniesienie cen licencji z pewnością negatywnie wpłynie na liczbę produkowanych netbooków, co może utrudnić wykonanie ambitnych planów Intelowi - donoszą tajwańscy dostawcy podzespołów. Amerykański producent procesorów zapowiadał, że 40% sprzedanych w 2012 roku komputerów przenośnych będzie ultrabookami.

Intel w ostatnim czasie intensywnie pracuje również nad obniżeniem kosztów materiałów, które niezbędne są do wykonywania ultrabooków. Urządzenia te mają charakteryzować się wyższą jakością niż zwykłe netbooki, co jednak pociąga za sobą istotny wzrost ich ceny.

Zdania na temat tego, czy konsumenci rzeczywiście będą chcieli płacić za netbooki klasy premium, są podzielone. Dostosowujesz się do tych cen premium w środowisku bazującym na Windowsie i okazuje się, że nie ma zupełnie na to miejsca - powiedział Rory Read szefujący AMD. Innego zdania są oczywiście szefowie Intela, ale również np. Samsunga, który tworzy własne ultrabooki.

Czytaj także: Samsung nie boi się wyższych cen


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Digitimes