Linki sponsorowane promują skutecznie
Linki sponsorowane nie drażnią internautów tak bardzo jak reklama graficzna i uznawane są za przydatną formę reklamy. Ponad 80% użytkowników którzy odróżniają je od innych wyników wyszukiwania, deklaruje że kliknęło na taki link, dowiadujemy się z raportu firmy Gemius.
reklama
Link sponsorowany jest powszechną formą reklamy w polskim internecie i 62,3% użytkowników odróżnia je od innych wyników wyszukiwania. Okazuje się, że co czwarty internauta czyta więcej niż trzy wyniki wyszukiwania razem z linkami sponsorowanymi. Tylko 18% internautów twierdzi, że nie kliknęło w nie ani razu - czytamy w raporcie Gemius S.A. przygotowanym na zlecenie NetSprint.pl.
Badania wykazują także, że częsty kontakt z tą formą reklamy mają także użytkownicy nie odróżniający linków sponsorowanych od innych wyników wyszukiwania.
Skuteczność linków sponsorowanych przekłada się nie tylko na liczbę kliknięć. Ponad 33% ankietowanych deklaruje, że wraca na strony internetowe poznane wcześniej przez link sponsorowany. Co więcej, 36% użytkowników, którzy nie odróżniają linków sponsorowanych od innych, deklaruje, że zapamiętuje nazwy firm, które znajdują się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania.
Popularność linków sponsorowanych może wynikać z tego, że są one pozytywnie odbierane przez internautów. Ponad 55% ankietowanych ocenia strony, które otwierają się po kliknięciu na link sponsorowany jako przydatne.
Co więcej, 74% użytkowników, rozróżniających płatne odnośniki uważa, że korzystanie z nich nie wpływa negatywnie na wiarygodność firmy. Zdaniem 14% - firma staje się nawet bardziej wiarygodna.