Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

LG: Tablety schodzą na drugi plan

20-06-2012, 11:04

Koncern LG zamierza w przyszłości skupić się na produkcji smartfonów, w związku z czym mniejszy nacisk położy na tablety - poinformował rzecznik firmy. Rynek urządzeń przenośnych staje się w ostatnim czasie coraz bardziej konkurencyjny.

- Zdecydowaliśmy przenieść rozwój naszych wszystkich nowych tabletów na dalszy plan, by móc skupić się na budowie smartfonów - mówi rzecznik prasowy LG Ken Hong w rozmowie z serwisem Bloomberg (zob. LG To Sideline Tablet Development To Focus On Smaller Devices).

Czytaj także: Optimus 4X HD: Flagowy smartfon LG debiutuje w Europie

LG nie chce konkurować z silnymi liderami rynku tabletów, który w najbliższym czasie czeka prawdziwy rozkwit w związku z premierą Windowsa 8. Niedawno Microsoft zaprezentował nawet urządzenie nazwane Sufrace, które ma łączyć zalety tabletów (mobilność i ekran dotykowy), a także netbooków (wygodna fizyczna klawiatura).

- Obecnie jako LG nie uważamy Sufrace za konkurenta w niczym, na czym byśmy się skupiali - zapewnił Hong. Choć koncern chce uniknąć walki z iPadem oraz sprzętem działającym pod kontrolą Androida i Windowsa 8, rynek smartfonów również nie wydaje się obecnie zbyt przyjazny. Według firmy badawczej DisplaySearch rynek tabletów będzie w tym roku wart ok. 78,7 miliarda dolarów.

Warto przypomnieć, że na początku ubiegłego tygodnia w Europie zadebiutował flagowy model smartonów LG, oznaczony jako Optimus 4X HD. Urządzenie wyposażono w 4-rdzeniowy układ Tegra 3, a także duży 4,7-calowy ekran IPS oferujący rozdzielczość 1280x720 pikseli (w proporcjach 16:9). Do tej pory jednak urządzenia z tej serii nie okazały się zbyt dużym sukcesem dla LG.

Czytaj także: LG z 5-calowym ekranem 1080p HD


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Bloomberg