Według badaczy z firmy Kaspersky w drugim kwartale 2019 r. łączna liczba ataków DDoS zwiększyła się o 18% w porównaniu z analogicznym okresem w 2018 r. Znaczny wzrost - o jedną trzecią - odnotowały skomplikowane ataki, które są trudniejsze do zorganizowania, a jednocześnie ciężko się przed nimi obronić.
reklama
Z raportu firmy Kaspersky dotyczącego ataków DDoS w II kwartale 2019 r.
wynika, że w badanym okresie ich liczba była o 44% mniejsza niż w I
kwartale. Wynik ten nie dziwi, ponieważ pod koniec wiosny i latem zwykle
obserwuje się spadek aktywności dotyczącej tego rodzaju ataków. Jednak w
porównaniu z analogicznym okresem w zeszłym roku liczba ataków wzrosła o
18%, natomiast w porównaniu z II kwartałem 2017 r. - o 25%.
Warto zauważyć, że spadek sezonowy tylko nieznacznie dotyczył liczby
ataków na warstwę aplikacji, która zmniejszyła się o zaledwie 4% w
porównaniu z poprzednim kwartałem. Tego rodzaju ataki są wymierzone w
określone funkcje lub interfejsy aplikacji w celu zużycia nie tylko
zasobów sieciowych, ale również serwerowych. Są trudniejsze do wykrycia i
obrony, ponieważ wiążą się z wykonywaniem legalnych żądań. W porównaniu
z II kwartałem 2018 r. liczba tego typu ataków wzrosła o niemal jedną
trzecią (32%), a ich udział w II kwartale 2019 r. zwiększył się do 46%.
Pod względem udziału jest to 9% wzrost w stosunku do pierwszego kwartału
oraz 15% wzrost w stosunku do analogicznego okresu w 2018 r.
Tradycyjnie, osoby przeprowadzające ataki DDoS dla zabawy biorą sobie
latem urlop, wznawiając aktywność dopiero we wrześniu. Jednak statystyki
dotyczące badanego kwartału pokazują, że profesjonalni cyberprzestępcy,
którzy stoją za złożonymi atakami, ciężko pracują nawet latem. Z
perspektywy firm jest to dość niepokojący trend. Wiele z nich posiada
dobrą ochronę przed dużą ilością "śmieciowego" ruchu, jednak ataki DDoS
na warstwę aplikacji wymagają zidentyfikowania niechcianej aktywności,
nawet gdy związany z nią ruch jest niewielki. W związku z tym firmy
powinny zadbać o to, aby stosowane przez nie rozwiązania zapewniające
ochronę przed atakami DDoS potrafiły poradzić sobie z takimi złożonymi
atakami - powiedział Aleksiej Kisielew, menedżer ds. rozwoju
działalności biznesowej w zespole Kaspersky DDoS Protection.
Z analizy wykonanej przez badaczy z firmy Kaspersky wynika, że w II
kwartale 2019 r. najdłuższy atak DDoS trwał 509 godzin - prawie 21 dni.
Jest to najdłużej trwający atak od czasu, gdy firma Kaspersky rozpoczęła
monitorowanie aktywności botnetowej w 2015 r. Wcześniej rekord stanowił
atak trwający 329 godzin, który miał miejsce w IV kwartale 2018 r.
Porady bezpieczeństwa
Eksperci z firmy Kaspersky zalecają organizacjom podjęcie następujących
działań pozwalających zabezpieczyć się przed atakami DDoS:
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|