Raczej używane, kupione za gotówkę, ale komfortowe i bezpieczne - taki obraz wymarzonego samochodu rysuje się z wyników badań firmy Gemius.
reklama
Z najnowszego raportu firmy badawczej Gemius wynika, że blisko 1/4 internautów planuje w ciągu najbliższych 12 miesięcy zakup samochodu. Zdecydowana większość - 72 procent - chce kupić samochód używany, kolejne 21 procent nowy. Badanie przeprowadzono na grupie 5006 osób, z których 1152 zadeklarowały zamiar kupienia auta.
Widać wyraźnie, że internauci planujący zakup nowego samochodu należą raczej do zamożniejszej części polskiego społeczeństwa. Aż 37 proc. z nich zadeklarowało, że są skłonni wydać na niego ponad 70 tysięcy złotych (dominują BMW, Mercedes, Saab, Toyota i Nissan). Taką samą kwotę planuje wydać zaledwie co 50. internauta, chcący kupić auto używane. 81 proc. internautów chce wydać na samochód używany maksymalnie 30 tysięcy złotych (głównie na Volkswageny, Fiaty i Ople).
Zobacz także: Samochód w firmie w pytaniach i odpowiedziachW publikacji zostały omówione najważniejsze zmiany dotyczące rozliczania firmowych aut (stan na 2016 rok). Eksperci wyjaśniają m.in. jakie konsekwencje podatkowe ma sprzedaż używanego w działalności samochodu, a także jak rozliczyć odpłatne korzystanie pracownika z auta do celów prywatnych. Ponadto odpowiadają od jakich wydatków związanych z samochodami można obecnie odliczać VAT i w jakiej wysokości, o czym pamiętać, by nie narazić się fiskusowi, jakie obowiązki podatkowe wiążą się z udostępnianiem aut pracownikom do celów prywatnych i czy powoduje to konieczność naliczenia składek ZUS, a także jak nalezy prawidłowo prowadzić politykę samochodową w firmie.* |
Większość internautów planuje sfinansowanie zakupu samochodu gotówką - 56 proc. w przypadku samochodów nowych oraz 62 proc. w przypadku samochodów używanych. 70 proc. osób zamierzających kupić używane auto, chce je sprowadzić z zagranicy, co potwierdza ogólną tendencję na rynku motoryzacyjnym.
Najważniejsze dla internautów są kwestie bezpieczeństwa oraz wygody. Nie dziwi więc, że poduszki powietrzne, ABS, wspomaganie kierownicy czy klimatyzacja to najczęściej poszukiwane elementy wyposażenia.
Głównym źródłem informacji pozostaje internet - potencjalni klienci odwiedzają fora internetowe (ważne opinie użytkowników), serwisy tematyczne (opinie ekspertów), a także strony dealerów lub producentów samochodów.
>> Czytaj także: Kupujemy używanego Volkswagena – Golf, Sharan, Passat… Które najpopularniejsze?
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|