Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Kto decyduje się rozsyłać spam?

29-08-2006, 15:29

Dlaczego menedżerowie do spraw reklamy sięgają po pomoc znienawidzonych przez internautów spamerów? Najczęściej dlatego, bo ta forma reklamy jest tania - wynika z raportu Kaspersky Lab.

konto firmowe

reklama


Celem badań Kaspersky Lab było uzyskanie informacji bezpośrednio od osób, które zamówiły masowe wysyłki. Na podstawie danych firmy, utworzono listę 500 rosyjskich przedsiębiorstw, które wykorzystywały spam jako narzędzie reklamy. Respondentami byli przedstawiciele tych firm.

Osoba zadająca pytanie respondentowi była rzekomym "pracownikiem niewielkiej firmy", który chciał zamówić masową wysyłkę poczty, jednak przed podjęciem działań postanowił "skonsultować się z kolegami z branży".

Okazało się, że 60% osób zamawiających wysyłkę spamu przyjęło pozycję obronną i zaczęło kategorycznie zaprzeczać wykorzystywaniu spamu jako formy reklamy, kiedy usłyszały, że nie chodzi tylko o oferowane przez ich firmy towary i usługi, ale również o reklamowanie ich za pomocą spamu, Oznacza to, że firmy, które decydują się skorzystać z usług spamerów, są w pełni świadome negatywnej reakcji publicznej.

Z przeprowadzonego badania wynika też, że w ponad 80% przypadków, pomysłodawcą reklamy w spamie jest menedżer ds. reklamy. Często w zamawianiu masowych wysyłek aktywnie uczestniczą również dyrektorzy firm. 5,6% firm biorących udział w badaniu przyznało, że dyrektorzy nie tylko zainicjowali proces, ale również nawiązali kontakty biznesowe ze spamerami.

Jak mówi Victor Dronov, autor raportu, osoby korzystające z usług spamerów są w pełni świadome, że mimo pewnych pozytywnych reakcji mogą wywołać irytację lub złość odbiorców ich przekazu.

Żaden z respondentów nie potrafił przy tym oszacować zarówno pozytywnych, jak i negatywnych efektów wykorzystania masowych wysyłek. Klienci spamerów po prostu nie analizują reakcji odbiorców spamu, a wysyłki masowe zamawiane są zgodnie z zasadą: "są tanie, dlaczego więc z nich nie skorzystać?".

Raport w całości dostępny jest na stronach Kaspersky Lab.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Kaspersky Lab