Sprzedaż lokat online oraz kredytu gotówkowego z użyciem podpisu elektronicznego oferuje Bank Pocztowy we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową S.A.
Bank Pocztowy oferuje klientom dostęp do usług zarówno przez sieć urzędów pocztowych, 57 własnych oddziałów, jak i przez internet oraz telefon.
Do obsługi sklepu z lokatami online i kredytu gotówkowego wykorzystany został system typu klient-serwer. Rozwiązanie polega na wygenerowaniu dokumentu zawierającego dane osoby podpisującej dokument, a następnie przesłaniu podpisu z serwera do aplikacji klienckiej w celu zdalnego zweryfikowania i podpisania przez pracownika banku.
Podpis elektroniczny ma przyspieszyć całą procedurę i zredukować koszty. Klient przy okienku pocztowym składa wniosek i po chwili otrzymuje decyzję kredytową, wydruk umowy oraz (po podpisaniu umowy) pieniądze. Jak podaje Bank Pocztowy, średni czas przyznawania kredytu to 9 min.
Wspomniane rozwiązanie zastosowano też w internetowym sklepie Banku Pocztowego, który został uruchomiony w lipcu 2008 roku. Do tej pory z oferty sklepu z lokatami skorzystało 7,2 tys. osób, lokując w nim 40 mln zł.
Warto zauważyć, że możliwości zastosowania podpisu elektronicznego, równoważnego z mocy prawa podpisowi własnoręcznemu, jest wiele. Przedsiębiorcy mogą nim opatrywać deklaracje ZUS, faktury VAT oraz deklaracje podatkowe. Może on również posłużyć do stworzenia elektronicznej legitymacji studenckiej oraz dokumentacji medycznej w formie elektronicznej. Polskie prawo umożliwia też opatrywanie podpisem elektronicznym umów zawieranych drogą elektroniczną.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*