Twórcy raportu zatytułowanego "Future of Multi-Cloud" twierdzą, że przyszłość IT stanowi środowisko wielochmurowe. Tylko w 2019 roku 69% globalnych organizacji, przebadanych przez nich, planuje uruchomienie środowisk multi-cloud.
reklama
Apetyt konsumentów na usługi w sieci rośnie, a biznes nie może sobie pozwolić na ignorowanie doświadczonych użytkowników środowisk wielochmurowych, które są powszechnie dostępne i bezpłatne, takie jak Google Drive czy Dropbox. Konsumenci będą mieli rosnący wpływ zarówno na inwestycje w tym obszarze, jak i wypuszczanie na rynek strategicznych usług.
Twórcy raportu zatytułowanego "Future of Multi-Cloud" podkreślają, że w związku z koncentracją na potrzebach konsumenta, zaspokojenie wszystkich potrzeb infrastruktury jednym rozwiązaniem chmurowym nie jest możliwe.
Wielość aplikacji „klienckich” i ich specjalizacje dyktują strategie IT. Dlatego organizacje sięgają po wiele usług chmurowych i migracja dynamicznie się rozpędza: multi-cloud daje poprawę zwinności, skalowalności i efektywności, co zwiększa rentowność biznesu.Podejście klientocentryczne będzie zyskiwało na znaczeniu, a to oznacza, że oferty skupione na SaaS będą rosły w znaczącym tempie, jak twierdzi Ireneusz Wiśniewski, Dyrektor Zarządzający w F5 Networks.
Podobną prognozę przedstawia Gartner, wyliczając, że w 2018 r. aż 73,6 mld dolarów zostanie wydanych na SaaS – w skali globalnej właśnie ta kategoria będzie miała największy udział we wszystkich wydatkach na chmurę publiczną.
Zgodnie z danymi IDC, publiczną chmurę w największym stopniu konsumuje sektor produkcyjny (19,7 mld dol.), zaraz za nim plasują się profesjonalne usługi (18,1 mld dol.) i bankowość (16,7 mll dol.). Największymi konsumentami chmury są obecnie sektor finansowy, handel detaliczny i opieka medyczna – to ogromne sumy w skali całej gospodarki. W multi-chmurę mocno wchodzą produkcja procesowa i przemysł detaliczny – najszybciej reagujący na życzenia klienta, jak twierdzi Wiśniewski.
W raporcie "Future of Multi-Cloud" zaznaczono także radykalne zmiany w sposobie postrzegania i wartościowania danych przez konsumentów. Stały się one towarem, którego bezpieczeństwo oraz całkowita wartość nigdy nie była wyższa. Taka zmiana postaw wskazuje na możliwą przyszłość, w której konsumenci mogliby płacić za usługi chmurowe swoimi danymi osobistymi. Niemniej należy się spodziewać, że będą także wymagali szczególnej ochrony tego nowego środka płatniczego.
Źródło: F5
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|