Telekomunikacja Polska pozbawiła użytkowników Neostrady możliwości bezpłatnego oglądania TVN24 - poinformował Czytelnik Dziennika Internautów. Spółka nie wydała w tej sprawie oficjalnego komunikatu. Skontaktowaliśmy się z rzecznikiem TP w celu wyjaśnienia sytuacji, o komentarz poprosiliśmy też UOKiK.
reklama
W liście od Czytelnika, który otrzymaliśmy dzisiaj rano, można przeczytać:
Jako użytkownik Neostrady za pośrednictwem ich strony mogłem za darmo oglądać TVN24. Do 4 stycznia 2009. 5 stycznia 2009 nie mogłem już oglądać TVN24. Próbowałem również dzisiaj odebrać transmisję, ale "serwer nie odpowiada". (...) Nadmienię, że strona Neostrady została zaktualizowana, a odnośnik do odbioru TVN24, który był na głównej zniknął. Próżno również szukać jakichkolwiek informacji o takim działaniu.
Czytelnik podał nam odnośnik do bloga, którego autor, powołując się na anonimowego pracownika infolinii technicznej Telekomunikacji Polskiej, poinformował o wyłączeniu usługi. "Firma nie planuje jej wznowienia. Prawdopodobny powód to brak nowej umowy między ITI a TP SA" - czytamy na blogu. Dziennik Internautów postanowił sprawdzić te informacje.
Skontaktowaliśmy się najpierw z rzecznikiem prasowym Grupy TVN - Karolem Smolągiem, który w rozmowie telefonicznej stwierdził, że TP faktycznie nie jest już zainteresowana transmisją TVN24. O szczegóły mieliśmy zapytać Telekomunikację Polską, co też zrobiliśmy. Zaistniałą sytuację skomentował Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Grupy TP:
Rzeczywiście, w styczniu ubiegłego roku TP zaproponowała klientom neostrady bezpłatny dostęp do TVN24 za pośrednictwem serwisu neostrada world. Zainteresowanie tą propozycją jednak systematycznie malało, w związku z czym TP nie zdecydowała się na przedłużenie umowy z nadawcą. Program TVN24 jest szeroko dostępny za pośrednictwem innych nośników, prawdopodobnie dlatego ta forma transmisji nie była wystarczająco atrakcyjna, by zainteresować szersze grono klientów.
Jabczyński przypomniał, że klienci TP mogą skorzystać z nowej oferty "neostrada tp z telewizją" i w ramach trwającej obecnie promocji oglądać bezpłatnie TVN24.
Dziennik Internautów skontaktował się też z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chcieliśmy się dowiedzieć, czy firma świadcząca daną usługę powinna uprzedzić o jej wyłączeniu - użytkowników Neostrady, komentujących wspomniany wyżej wpis na blogu, najbardziej bulwersował brak jakichkolwiek oficjalnych informacji w tej sprawie.
Skontaktował się z nami Maciej Chmielowski z biura prasowego UOKiK. Dowiedzieliśmy się, że ocena opisanej przez nas sytuacji zależy od reguł transmitowania programu TVN24 przez TP SA dla klientów Neostrady:
Jeśli taka usługa była wyszczególniona w umowie z konsumentem (np. jako promocja czy samodzielna usługa), to przedsiębiorca ma obowiązek poinformowania konsumenta o wyłączeniu tej usługi, dając mu jednocześnie możliwość rezygnacji z umowy. Natomiast jeżeli transmisja programu nie była elementem kontraktu, przedsiębiorca nie ma obowiązku informowania o jej zaprzestaniu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*