Prawie trzy czwarte Brytyjczyków nie chciałoby, by dzieci poniżej 12. roku życia posiadały telefony komórkowe. Jednocześnie okazuje się, że blisko 80 proc. dzieci w wieku od 7 do 11 lat komórkę już ma.
W jakim wieku dziecko powinno dostać telefon komórkowy? Zapewne wielu rodziców staje przed tym dylematem, zwłaszcza gdy w otoczeniu dziecka zaczynają pojawiać się pierwsze komórki. Wydaje się, że nie ma dobrej odpowiedzi na to pytanie. Blisko trzy czwarte Brytyjczyków jest jednak zdania, że dzieci poniżej 12. roku życia telefonu komórkowego posiadać nie powinny.
Jako główne powody wskazano wysokie rachunki za telefon, niemonitorowany dostęp do internetu, a także brak kontroli rodzicielskiej nad poczynaniami progenitury. Co dziesiąty ankietowany kupiłby jednak komórkę jako zachętę do dobrego zachowania lub za wyniki w szkole. Tutaj pojawia się jednocześnie pytanie o poziom odpowiedzialności dziecka. Ustalenie zasad korzystania z komórki wydaje się być w tej kwestii kluczowe.
Mimo że mieszkańcy Wielkiej Brytanii są raczej przeciwni temu, by ich dzieci posiadały komórki, aż 79 proc. osób w wieku od 7 do 11 lat telefon komórkowy już posiada. Widać tutaj pewną niekonsekwencję ze strony rodziców. Wynikać to może jednak z faktu, że dziewięciu na dziesięciu ankietowanych za dobry pomysł uznaje posiadanie przez dziecka komórki do sytuacjach awaryjnych. I to można by zapewne wskazać jako główną przyczynę faktu powszechności posiadania telefonów wśród najmłodszych.
Telefon komórkowy może być bardzo dobrym narzędziem służącym nauce umiarkowanego korzystania, a także pokazującym wartość pieniądza. Dzieci trzeba także uczulić na zachowania, które nie powinny być akceptowane, jak głośne rozmawianie czy słuchanie muzyki w środkach komunikacji zbiorowej.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*