Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Kolejne włamanie do Sony: "chcieliśmy was bardziej pogrążyć"

24-05-2011, 14:54

Gdy wydaje się, że nic gorszego nie może już spotkać Sony, cyberprzestępcy chętnie sprawdzają zabezpieczenia kolejnych usług producenta.

Wyniki finansowe Sony nie napawają optymizmem, a to jeszcze nie koniec problemów japońskiego producenta konsol.

>>Czytaj także: Google uruchamia porównywarkę produktów finansowych (wideo)

Sonda
Sony poradzi sobie z falą włamań?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Serwis The Register informuje o kolejnym włamaniu, tym razem na strony greckiego oddziału Sony BMG. W jego wyniku do sieci miały się przedostać dane nawet 10 tysięcy użytkowników SonyMusic.gr. Włamywacze zdobyli między innymi loginy, imiona i nazwiska oraz fizyczne adresy internautów, a także ich adresy e-mail.

Prawdopodobnie ataku dokonano, wykorzystując lukę SQL Injection i choć całość nie była zbyt skomplikowana, wystarczyło to, by po raz kolejny skompromitować Sony.

Witryna NakedSecurity donosi z kolei o podobnym włamaniu, dokonanym w japońskim oddziale Sony Music. W tym wypadku prawdopodobnie nie wyciekły żadne dane użytkowników, natomiast cyberprzestępcy zostawili na serwerze intrygującą wiadomość: To nie jest 1337 h4x0r, chcieliśmy tylko jeszcze bardziej pogrążyć Sony.

Wygląda więc na to, że ataki na serwery Sony stają się powoli rozrywką, którą włamywacze obrali sobie po tym, jak producent konsol ponad miesiąc próbował przywrócić do działania PlayStation Network. Nie bez znaczenia było też bardzo radykalne podejście do George'a Hotza, który przyczynił się do stworzenia jailbreaka dla konsol PS3.

>>Czytaj także: Google nie wypożyczy filmów dla zrootowanych urządzeń


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *