Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Kobiety nabierają się w sieci na obniżki

07-03-2012, 21:01

Nie dość, że jesteśmy skłonni klikać w podejrzane linki (51% badanych), to kobiety dają się nabrać na obniżki, a mężczyźni na darmowe filmy - wynika z badania ESET.

Na co nabieramy się w sieci?
fot. ESET - Na co nabieramy się w sieci?
Aż 49% badanych zadeklarowało, że nie klika w przesyłane im linki, niezależnie od tego, jakiej tematyki dotyczą. Pozostali badani wydają się nieco bardziej beztrosko podchodzić do tematyki swojego bezpieczeństwa w sieci i bezpieczeństwa swoich komputerów, deklarując klikanie otrzymywanych odnośników dotyczących obniżek lub promocji (29%), informacji o katastrofach i wypadkach (25%), możliwości bezpłatnego pobrania z sieci filmu czy muzyki (16%) lub możliwości zarabiania na reklamach w sieci (13%).

Eksperci z firmy ESET zwracają uwagę na zależność pomiędzy płcią a tematyką klikanych odnośników. Z badań wynika bowiem, że kobiety częściej klikają w linki, jeśli dotyczą one promocji lub obniżek - robi to co trzecia kobieta i co czwarty mężczyzna. Z kolei mężczyźni wydają się być skłonni do klikania w linki umożliwiające bezpłatne pobranie filmu lub utworu muzycznego z sieci - takie odnośniki klika 20% ankietowanych mężczyzn i 12% przepytanych kobiet.

Czytaj też: Uwaga na fałszywe usługi skracania linków

Eksperci z firmy ESET przypominają, że link od nieznajomego może być początkiem kłopotliwej infekcji komputera. Zwykle w pułapkę cyberprzestępców wpadają nieostrożni internauci, którzy zwabieni obietnicą dostępu do atrakcyjnego filmu czy kuponu rabatowego kliknęli w odnośnik.

Jak nie wpaść w pułapkę zastawioną przez cyberprzestępcę? Przede wszystkim stosować zasadę ograniczonego zaufania i klikać wyłącznie w sprawdzone odnośniki od zaufanych osób.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: ESET