Nie dość, że jesteśmy skłonni klikać w podejrzane linki (51% badanych), to kobiety dają się nabrać na obniżki, a mężczyźni na darmowe filmy - wynika z badania ESET.
Eksperci z firmy ESET zwracają uwagę na zależność pomiędzy płcią a tematyką klikanych odnośników. Z badań wynika bowiem, że kobiety częściej klikają w linki, jeśli dotyczą one promocji lub obniżek - robi to co trzecia kobieta i co czwarty mężczyzna. Z kolei mężczyźni wydają się być skłonni do klikania w linki umożliwiające bezpłatne pobranie filmu lub utworu muzycznego z sieci - takie odnośniki klika 20% ankietowanych mężczyzn i 12% przepytanych kobiet.
Eksperci z firmy ESET przypominają, że link od nieznajomego może być początkiem kłopotliwej infekcji komputera. Zwykle w pułapkę cyberprzestępców wpadają nieostrożni internauci, którzy zwabieni obietnicą dostępu do atrakcyjnego filmu czy kuponu rabatowego kliknęli w odnośnik.
Jak nie wpaść w pułapkę zastawioną przez cyberprzestępcę? Przede wszystkim stosować zasadę ograniczonego zaufania i klikać wyłącznie w sprawdzone odnośniki od zaufanych osób.
Polecamy:
Praca w IT
|
Tanie loty
|
Bukmacherzy
|
Multilac Baby
|
REMÉ kolagen do picia
Wirtualne biura w Warszawie
Artykuł może zawierać linki partnerów, umożliwiające rozwój serwisu i dostarczanie darmowych treści.
|
|
|
|
|
|
Stopka:
© 1998-2025 Dziennik Internautów Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.