Wśród amerykańskich graczy jest coraz więcej kobiet, wynika z raportu Nielsen Games. Mężczyźni, a raczej chłopcy, przewodzą pod względem aktywności na konsolach, podczas gdy kobiety przeważają liczebnie w grach na pecety.
reklama
Jak wynika z najnowszego raportu firmy Nielsen, najwięcej czasu na gry konsolowe poświęcają chłopcy w wieku 12-17 lat, pochodzący z domów o rocznych dochodach powyżej 70 tys. USD. Najchętniej używają oni konsoli PlayStation 3 oraz Xbox 360.
Jednakże ten rodzaj rozrywki zyskuje popularność także wśród innych grup demograficznych, w tym kobiet. Co ciekawe, "słaba płeć" - szczególnie w wieku 25 lat i starsza - jest bardziej oddana swoim konsolom niż mężczyźni z tego samego przedziału wiekowego.
Najwięcej czasu na granie na konsolach poświęcają kobiety w wieku 25-34 lata. One także, podobnie jak chłopcy, wybierają konsole Xbox 360 i PlayStation 3.
W przypadku gier na komputery klasy PC największą grupę, bo 29% wszystkich użytkowników stanową kobiety w wieku 25-54 lat, wyprzedzając mężczyzn w tej samej grupie wiekowej. Na trzeciej pozycji są... kobiety w wieku 55 lat, które stanowią 17% ogółu graczy.
Największą popularnością wśród obu płci pod względem gier na komputery klasy PC cieszą się znane wszystkich użytkownikom Windows gry takie, jak Solitaire, FreeCell, Hearts, Saper oraz Pinball. Co ciekawe, Solitaire, który jest na szczycie najpopularniejszych gier w grudniu 2004 wśród graczy w wieku 25-54 lat, ma o ponad półtora miliona więcej unikalnych graczy wśród kobiet niż wśród mężczyzn. Na drugiej pozycji znalazła się gra FreeCell i także w tym przypadku różnica przekracza milion na korzyść kobiet.
Chociaż mężczyźni nadal pozostają najaktywniejszymi graczami, kobiety sukcesywnie zmniejszają do nich dystans.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*