Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Już ponad 100 sklepów zaufało serwisowi kalkuluj.pl

06-05-2015, 14:31

Zaledwie po 4 miesiącach od startu, serwis kalkuluj.pl nawiązał współpracę z ponad setką sklepów internetowych, które zaprezentowały na łamach portalu ponad 120 tys. produktów. Tak dobry wynik wskazuje na to, że polski rynek e-commerce wciąż oferuje sporo wolnej przestrzeni dla nowych podmiotów i umożliwia szybki wzrost innowacyjnym projektom.

Kalkuluj.pl

Kalkuluj.pl - trzy w jednym

Koncepcja serwisu oparta została na dostarczeniu użytkownikom rzetelnej oferty handlowej z rynku produktów i usług oraz na połączeniu ich w tytułowe kalkulacje. Zgodnie z założeniami, użytkownicy kalkuluj.pl mogą odnaleźć interesujące ich produkty w kategoriach produktów lub interesujące ich usługi w kategoriach usług. Gałęzie kategorii produktów i usług znajdują się w obrębie każdego głównego działu tematycznego serwisu i można z nich korzystać niezależnie. Dodatkowo mogą skorzystać z trzeciej gałęzi - kalkulacji.

Czym zatem są kalkulacje? Kalkulacje składają się z artykułu opisującego dowolne przedsięwzięcie oraz z listy wybranych produktów i usług niezbędnych do realizacji i obliczenia kosztu tego przedsięwzięcia. Przedsięwzięciem może być zestaw ubrań tworzących spójną i ciekawą kompozycję, przepis kulinarny, organizacja wesela lub inny dowolny pomysł składający się z kilku części składowych będących produktami i/lub usługami. Po wyświetleniu odpowiedniej kalkulacji przez użytkownika, ma on możliwość wyboru aktualnej oferty handlowej sprzedawców i usługodawców z kategorii powiązanych tematycznie z kalkulacją, tworząc tym samym kosztorys przedsięwzięcia. Użytkownik może modyfikować kalkulację poprzez dodawanie do niej nowych elementów, ich usuwanie lub zmianę ich ilości. Artykuł przewodni w każdej kalkulacji dostarcza interesującej, rzetelnej i przydatnej informacji użytkownikowi i może mieć formę przepisu, porady, opisu ciekawego zestawu, kompozycji, przedsięwzięcia lub inwestycji.

Jakość przede wszystkim

Twórcom kalkuluj.pl przyświecały cele, które miały być panaceum na wiele bolączek współczesnego rynku e-commerce. Jednym z nich był dostęp do rzetelnej informacji, odpowiednio sklasyfikowanej i uporządkowanej w obrębie szczegółowych kategorii ofert, uzupełnionych zbiorem najpotrzebniejszych filtrów.

"Na tej płaszczyźnie serwis kalkuluj.pl okazał się bezkonkurencyjny. W 5 działach tematycznych stworzyliśmy strukturę składającą się z ponad 10 tys. kategorii. Następnie kategorie zostały opisane zbiorem najprzydatniejszych parametrów, a te weszły w skład przyjaznych filtrów zawężających ofertę sklepów do produktów spełniających wybrane kryteria naszych użytkowników."

Twórcy portalu poszli krok dalej w obszarze skutecznej formy promocji partnerów biznesowych. Serwis oferuje dostęp do interaktywnej mapy z lokalizacją sklepów stacjonarnych, punktów odbioru towaru oraz ogłoszeń lokalnych. Ta funkcjonalność przekłada się dodatkowo na drugą istotną gałąź serwisu - wyszukiwarkę usług i usługodawców.

Druga gałąź serwisu to katalog najpopularniejszych usług na rynku. Usługodawcy rejestrując się na portalu uzyskują dostęp do szeregu narzędzi, dzięki którym w prosty sposób tworzą wizytówkę swojej firmy. Następnie dodają ofertę cenową do usług dostępnych w serwisie, określają region ich świadczenia i budują rozpoznawalność swojej marki.

"Swoją ofertę kierujemy także do tych podmiotów, które nie posiadają własnej witryny. Udostępniamy im wszelkie narzędzia do tworzenia i rozbudowywania autorskich wizytówek w domenie kalkuluj.pl. Oferenci, którzy chcą skorzystać z naszego serwisu w celu promocji świadczonych usług, mogą to zrobić na dwa sposoby. Po linii najmniejszego oporu - podpinając swoje ceny pod konkretne usługi, które znajdują się w systemie. W takim wariancie do wizytówki oferenta dodana zostaje usługa z gotowym (uniwersalnym) zdjęciem i gotowym opisem oraz propozycją cenową oferenta. W drugim wariancie - polecanym osobom szukającym medium do pogłębionego promowania swoich usług - oferent, pod usługami znajdującymi się w systemie, dodaje, poza ceną, również własne opisy i zdjęcia. Kreatywne osoby i nowoczesne firmy, chcące odróżnić się na tle innych, dostają możliwość zareklamowania się w obrębie tej samej usługi na tyle skutecznie, aby kryterium ceny nie było jedynym wyznacznikiem atrakcyjności oferty."

Dla sklepów internetowych

Kalkuluj.pl oferuje sklepom internetowym kilka modeli współpracy. Najpopularniejszym z nich jest integracja e-sklepu z portalem przy wykorzystaniu pliku XML. Oprogramowanie kalkuluj.pl jest kompatybilne z plikami największych polskich porównywarek cenowych, dzięki czemu ilość niezbędnych formalności do podjęcia współpracy została ograniczona do minimum. Firmy, chcące skorzystać z tej opcji, mogą wybrać bezpośrednią integrację z serwisem lub pośrednią - w oparciu o programy afiliacyjne mające w swojej ofercie opcję integracji przez plik XML np. WebePartners.pl. Istnieje także możliwość integracji ręcznej.

Perspektywy na dalszy rozwój

Na powyższym przykładzie widać, że ciekawe pomysły mają realną szansę na znalezienie swojej niszy i perspektyw do wzrostu. Nawet na rynku zdominowanym przez wielkich konkurentów. Przy założeniu, że tempo rozwoju serwisu zostanie utrzymane, w niedalekiej przyszłości możemy spodziewać się więcej pozytywnych wiadomości, ciekawych pomysłów i funkcjonalnych rozwiązań. Jeżeli zastanawiasz się, czy warto skorzystać z oferty kalkuluj.pl, odpowiedź brzmi - zdecydowanie tak! Wystarczy tylko odrobina czasu - serwis na chwilę obecną jest darmowy i nie pobiera żadnych opłat za swoje usługi.

 

 

 

Źródło: Publikacja opłacona

Komunikaty Firm

Jeśli chcesz, aby informacja prasowa także Twojej firmy pojawiła się w sekcji "Komunikaty Firm" DI pisz pod adres: kf@di24.pl. W odpowiedzi prześlemy informacje o usłudze.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:







fot. Freepik



fot. Freepik



fot. Freepik