Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Już co drugi sprzedany telefon to smartfon. Samsung na topie

26-04-2013, 15:31

Sprzedaż smartfonów po raz pierwszy przekroczyła sprzedaż tzw. feature phones, czyli telefonów zaawansowanych - podaje firma IDC. Znaczenie producentów smartfonów jest więc tak duże, jak nigdy wcześniej.

robot sprzątający

reklama


Z danych firmy IDC wynika, że w pierwszym kwartale 2013 roku rynek telefonów komórkowych urósł o 4%. Sprzedano w sumie 418,6 mln telefonów, podczas gdy w analogicznym okresie roku poprzedniego sprzedano ich 402,4 mln.

Pierwszy kwartał każdego roku zazwyczaj jest słabszym okresem sprzedaży, ale mimo wszystko dało się zaobserwować istotne trendy. Przede wszystkim po raz pierwszy smartfony przegoniły w sprzedaży tzw. feature phones, czyli telefony zaawansowane. 

Smartfony na czele

W sumie na rynku globalnym sprzedano 216,2 mln smartfonów, co po raz pierwszy stanowi więcej niż połowę (51,6%) wszystkich sprzedanych telefonów w I kwartale 2013.

Rynek smartfonów urósł o 41,6% w porównaniu do I kwartału 2012, choć zmalał o 5,1% w porównaniu z ostatnim kwartałem roku 2012.

Tabelka poniżej przedstawia czołowych producentów oraz zmiany w sprzedaży i udziale rynkowym.

tabela

Staje się bardziej niż kiedykolwiek jasne, że ludzie oczekują, iż telefon będzie jednocześnie komputerem. Towarzyszą temu ciekawe zmiany na rynku. Rośnie znaczenie producentów chińskich, takich jak Huawei i ZTE. Maleje natomiast znaczenie Nokii, BlackBerry oraz HTC. Zdecydowanym liderem jest Samsung, natomiast Apple jest firmą dobrze umocowaną na swojej pozycji. 

Czytaj także: Sprzedaż PC-tów runęła w dół. Czy to wina Windows 8?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *