Znalezienie, a potem zakup dobrego, używanego samochodu jest dla wielu niełatwym zadaniem – szczególnie bez fachowego towarzystwa. Oprócz ustalenia szczegółów dotyczących właściwego modelu i dostępnego budżetu, wciąż pozostaje kwestia znalezienia odpowiedniego źródła oferty sprzedaży, sposobu zakupu oraz ustalenia, czy chcemy nabyć wymarzone auto od firmy, czy też osoby prywatnej.
Wcześniej całość tego typu procesów odbywała się w jednym miejscu, czyli na giełdach samochodowych. Innym sposobem pozwalającym na znalezienie „nowego” używanego auta były także ogłoszenia w gazetach lub „poczta pantoflowa”, dzięki czemu auto pozyskiwane było od znajomego. Aktualnie, proces ten w głównej mierze przejął handel internetowy, a kupowanie używanych samochodów kilkoma kliknięciami myszki lub przez smartfona stało się normą.
Patrząc na możliwości jakie daje nam dynamicznie rozwijający się handel internetowy, jako potencjalny nabywca nie zdecydowałbym się już na standardowe poszukiwania używanego samochodu. Takie „wycieczki” naznaczone są przecież wieloma przeszkodami – nie tylko poświęceniem ogromnej ilości czasu i pieniędzy na np. paliwo, ale również nie trafieniem z ofertą, nieudaną transakcją lub po prostu oszustwem. Kupując zatem aktualnie samochód przez Internet na sprawdzonych platformach, polski kierowca omija cały ten żmudny proces, „ryzykując” jedynie wysłanie zapytania o dostępność samochodu lub kliknięcie w szczegóły oferty. Dzięki potwierdzonemu posiadaniu kompletnych zestawów parametrów technicznych, przeprowadzeniu niezbędnego serwisu oferowanych pojazdów czy prawnemu wsparciu transakcji, nabywca ma poczucie bezpieczeństwa i ciągłej kontroli nad procesem zakupu, bez wychodzenia z domu. A zaoszczędzone pieniądze może przeznaczyć po prostu na kupno lepszego samochodu.
Rewolucja zakupowa związana z handlem internetowym objęła swoim zasięgiem także branżę motoryzacyjną oraz rynek samochodów używanych. Dzięki łatwiejszym procesom nabywczym konsumenci zaczęli o wiele chętniej kupować przez Internet auta z drugiej ręki - niezależnie od kwoty, którą pragną przeznaczyć na zakup wymarzonych czterech kółek.
Zakupy samochodów przez Internet stały się odpowiedzią na problemy, z którymi stykaliśmy się „stacjonarnie”. Sklepy czy platformy sprzedażowe dostarczają odpowiedniego wsparcia na każdym etapie - od pomysłu po realną decyzję. Dzięki posiadaniu grona doświadczonych ekspertów, możliwe jest doradztwo w wyborze samochodu nie tylko z najlepszym zestawem parametrów technicznych, ale również dopasowanego do aktualnych potrzeb kupującego. Internetowe platformy sprzedażowe wyróżnia także nowoczesny system wyszukiwania pojazdów oraz wirtualne oględziny 3D, które w prosty sposób pozwalają pokazać wszystkie atrybuty pożądanego auta – markę, model, informacje szczegółowe (cenę, przebieg, typ nadwozia, paliwo) oraz wyposażenie (główne i dodatkowe). Wszystko bez zmartwień o brak znajomości języka czy specyficznej terminologii.
Bardzo dużym plusem jest sama prostota przeprowadzanych transakcji. Wiąże się z nią rezerwacja auta, prosty i w pełni wirtualny przebieg całego zakupu, różnorodność opcji zapłaty, możliwość negocjacji cen lub wysyłka wszelkich dokumentów na skrzynkę mailową. Oprócz tego, atutem wyróżniającym transakcje on-line na tle tych standardowych sposobów jest możliwość transportu pojazdu z miejsca zakupu pod adres wskazany przez kupującego, co nadzwyczaj ułatwia cały proces zakupu.
Rozwój możliwości zakupów internetowych zwiększył także aktywność oszustów, żerujących na niewiedzy oraz braku czujności osób poszukujących atrakcyjnych ofert sprzedażowych. W tym celu warto więc znać podstawowe wyznaczniki weryfikacji wiarygodności sklepów internetowych – zwłaszcza, jeżeli dany nabywca pierwszy raz dokonuje zakupu online używanego samochodu. W pierwszej kolejności zwróćmy uwagę na to, czy wybranego przez nas sprzedawcę można łatwo zweryfikować - dopiero po tym kroku przyjrzyjmy się samemu przedmiotowi transakcji:
Nie wysyłajmy swoich pieniędzy firmom, które na rynku istnieją bardzo krótko lub informacji o ich działalności nie można znaleźć w sieci. Samą weryfikację powinniśmy wzbogacić również o sprawdzenie podstawowych danych - nazwy, adresu, certyfikatów lub numerów NIP oraz REGON. Warto spojrzeć także na dane kontaktowe, ponieważ łatwość skontaktowania się ze sprzedawcą nie tylko świadczy o rzetelności sklepu, ale również o chęci uzyskania recenzji lub informacji zwrotnej. Nie zapominajmy oczywiście o sprawdzeniu opinii innych użytkowników - w tej kwestii dobrze jest zajrzeć do wpisów na forach internetowych, na Facebooku czy we wpisach blogowych.
Dzięki wygodnej formie, oszczędności czasu oraz łatwości i szybkości w dokonywaniu transakcji, za pomocą komputera lub telefonu można zamówić obecnie niemal każde rozwiązanie. Dotyczy to również branży motoryzacyjnej i rynku samochodów używanych.
Jacek Fijołek, założyciel marki CarForFriend.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|