Według szacunków ekspertów z serwisu inwestycje.pl, liczba rodzimych sklepów internetowych w 2015 roku powinna przekroczyć 22 tys. Dodatkowo, w podobnym modelu działają platformy aukcyjne, portale sprzedażowe i e-pasaże. Strefa e-commerce stale się rozbudowuje, a handel w internecie jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się gałęzi gospodarki. Polski rynek e-commerce jest warty obecnie ponad 31 mld zł. Jak stać się jego członkiem?
reklama
Personalizacja oferty handlowej sprawia, że walka o klienta w internecie staje się bardziej efektywna. Niemniej jednak, w pierwszej kolejności należy stworzyć e-sklep, w którym ową ofertę można prezentować.
Pierwszym krokiem do stworzenia sklepu internetowego powinno być znalezienie niszy rynkowej, w której konkurencja branżowa nie jest zbyt silna. Intensywnie rosnący rynek handlu w sieci sprawia, że bitwa o konsumenta jest zażarta, a nowi gracze rynkowi muszą pokonać wiele barier, aby zacząć zarabiać na e-biznesie. Złudne jest przekonanie, że w sieci wszystko jednakowo dobrze się sprzedaje. Klienci najchętniej kupują w e-sklepach książki, sprzęt komputerowy, elektronikę, kosmetyki oraz ubrania. Automatycznie, w takim asortymencie jest największa konkurencja. Dobrze jest przygotować prosty biznesplan przedsięwzięcia. Jeśli wynika z niego, że sklep w niedalekiej perspektywie stanie się rentowny, warto rozpocząć inwestycję.
Wiedząc , co chcemy sprzedawać i do kogo kierujemy ofertę, można przystąpić do budowy sklepu internetowego od strony technicznej. Równolegle można również postarać się o formalne zarejestrowanie działalności gospodarczej w urzędzie - wystarczy jeden wniosek do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, wybór metody opodatkowania oraz rozpoczęcie odprowadzania składek na ubezpieczenia społeczne do ZUS.
Zakładający e-sklep musi wymyślić jego nazwę, która stanie się podstawą dla rezerwacji domeny internetowej. Nierzadko wybór ten determinuje sukces przedsięwzięcia. Domena powinna być prosta, wpadająca w ucho, łatwa do zapamiętania i zapisania. Dobrze by było, aby jednoznacznie wskazywała na asortyment sklepu. Ułatwi to prowadzenie w przyszłości działań promocyjnych.
Po wyborze nazwy sklepu i domeny należy sprawdzić, czy jest ona dostępna. Można tego dokonać na stronach providerów usług hostingowych, oferujących domeny internetowe, m.in. na www.home.pl, www.az.pl, www.hekko.pl czy www.nazwa.pl.
Hosting można zamówić u tego samego usługodawcy co domenę. Usługa polega na wynajęciu miejsca na serwerze, na którym zostaną umieszczone wszystkie pliki sklepu internetowego. Od jakości usługi hostingowej zależy szybkość ładowania się strony i jej bezawaryjność. Warto rozważyć wybór oferty o wysokim transferze i pojemności dyskowej, nieograniczonej ilości baz danych oraz intuicyjnym i funkcjonalnym panelu administracyjnym.
Jednym z najistotniejszych kroków w budowie e-sklepu jest wybór skryptu, na którym od strony technicznej będzie się on opierał. Skrypt to silnik sklepu, jego oprogramowanie, dzięki któremu produkty na sprzedaż będą dodawane do serwisu, prezentowane w sieci i sprzedawane. Do wyboru, twórcy sklepów internetowych mają skrypty bezpłatne, dedykowane, tworzone na zamówienie oraz dzierżawione.
Bezpłatne skrypty e-sklepów mają wiele zalet, z brakiem odpłatności za korzystanie na czele. Skrypty dostępne są bezpłatnie na licencji Open Source, co nie oznacza, że ich implementacja nie pociąga za sobą żadnych kosztów. Wymaga pracy zarówno programisty, jak i grafika oraz w dalszym etapie działań także specjalisty SEO, który zoptymalizuje sklep pod kątem wyszukiwarek internetowych. W przypadku bezpłatnych skryptów mamy do wyboru między innymi sklepy Magento.
Nie tylko w Polsce, ale i na świecie, platformy sprzedażowe Magento są bardzo popularne. Według raportu eCommerce Survey z kwietnia 2014 roku, liczba sklepów opartych na Magento wzrosła rok do roku o 34 proc., czyli do blisko 50 tys. Około 2000 sklepów w Polsce korzysta z tego darmowego skryptu, a wciąż tworzone są kolejne witryny. Budowę sklepów internetowych opartych na tym skrypcie oferuje m.in. agencja AuroraCreation.pl, która zdaje sobie sprawę, że silnik ten jest doskonale dostosowany do potrzeb polskiego przedsiębiorcy internetowego.
Można także wydzierżawić sklep, czyli wybrać skrypt płatny, ze zintegrowaną grafiką, funkcjami płatniczymi i kontem hostingowym, za który usługodawca będzie pobierał miesięczną opłatę. Najdroższe i najbardziej zaawansowane technicznie, będzie oparcie e-sklepu o dedykowane oprogramowanie, tworzone na zamówienie. Będzie ono ściśle dobrane do potrzeb i oczekiwań twórcy sklepu, ale pociągnie za sobą najwyższe koszty, rzędu od kilku do nawet kilkuset tysięcy złotych.
Źródło: Publikacja opłacona
Jeśli chcesz, aby informacja prasowa lub komunikat Twojej firmy pojawił się w DI pisz pod adres: kf@di24.pl. W odpowiedzi prześlemy informacje o usłudze.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Międzynarodowa Konferencja CopyCamp 2015. Społeczne aspekty prawa autorskiego
|
|
|
|
|
|