W 2005 roku Instytut Kardiologii w Warszawie przygotował projekt stworzenia Centrum Telekonsultacji i złożył aplikację mającą na celu pozyskanie finansowania na ten projekt. Teraz centrum chwali się udzieleniem 90 tys. konsultacji dla 16 tys. pacjentów.
reklama
W kraju takim, jak Polska, obserwowana jest duża umieralność z przyczyn sercowo-naczyniowych. Dlatego tak ważna jest szybka diagnostyka, oparta o wykorzystanie najnowszych technologii w kardiologii, stanowiących uzupełnienie konwencjonalnych metod.
2005 roku Instytut Kardiologii przygotował projekt utworzenia Centrum Telekonsultacji i złożył aplikację mającą na celu pozyskanie finansowania projektu. Prace koncepcyjne wsparł norweski partner z ponad 25-letnim doświadczeniem w dziedzinie telemedycyny.
Po ok. 2 latach aplikacja została zaakceptowana do dofinansowania przez Mechanizm Finansowy EOG oraz Ministerstwo Zdrowia. Łączna zaakceptowana wysokość budżetu projektu (wszystkie wydatki oznaczono jako kwalifikowane) wyniosła ponad 2,6 mln euro, przy czym 85% tej kwoty, czyli ponad 2,2 mln euro pozyskano przez Mechanizm Finansowy EOG, a prawie 400 tysięcy euro jako środki własne beneficjenta wniosło Ministerstwo Zdrowia.
Do współuczestniczenia w realizacji projektu Instytut zaprosił kilkanaście jednostek medycznych – głównie z terenu Mazowsza. Obecnie w projekcie uczestniczy ponad 30 szpitali z całego kraju, tworzących telemedyczną sieć partnerów.
Centrum Telemedycyny likwiduje braki kadrowe w jednostkach medycznych. Pomaga nie tylko pacjentom (poprzez zdalny nadzór i identyfikację stanów zagrożenia), ale całym jednostkom medycznym (zabezpieczenie specjalistycznej obsługi) i poszczególnym lekarzom (wsparcie w charakterze drugiej konsultacji).
Wczoraj odbyło się spotkanie prasowe poświęcone najnowszym technologiom w służbie zdrowia i projekcie TeleInterMed. Poinformowano, że obecnie centrum realizuje 8 usług telemedycznych oraz badania przesiewowe w zakresie EKG. Działa w nim 600 urządzeń telemedycznych, w tym 440 używanych przez pacjentów. Na platformie telemedycznej zarejestrowanych jest ponad 400 użytkowników (personel medyczny). Aktualnie centrum obsługuje 200 pacjentów dziennie, docelowo będzie ich ponad 400. Wykonano 90 tys. konsultacji dla ponad 16 tys. pacjentów.
W przyszłości centrum ma możliwość rozszerzenia oferty edukacyjnej (e-learning, telekonsultacje edukacyjne) i zwiększania przychodów poprzez sprzedaż części usług telemedycznych na zasadach komercyjnych. Nie jest wykluczone budowanie kolejnych projektów IT na fundamencie Centrum Telekonsultacji.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*