Firmy opierające swoją działalność o telemarketing lub często wykorzystujące w swojej pracy połączenia telefoniczne, ponoszą wysokie koszty związane z opłacaniem rachunków u operatorów sieci stacjonarnej i komórkowej. Jak można zredukować takie wydatki?
Wydatki bieżące
Przedsiębiorcy w szczególności funkcjonujący w branży handlowej muszą stale utrzymywać kontakt z klientami - obecnymi i potencjalnymi oraz z kontrahentami biznesowymi. Wykorzystują do tego celu telefon - stacjonarny i komórkowy oraz pocztę elektroniczną. Dzięki temu mogą budować korzystne relacje z klientem i zarządzać nimi w pożądany sposób, budując swoją przewagę konkurencyjną na rynku. Bardzo ważną rolę w procesie CRM (Customer Relationship Management) pełni telefon. Przedsiębiorcy i ich pracownicy, głównie przedstawiciele handlowi, posługują się nim jako najważniejszym narzędziem pracy. Trudno ograniczać ich rozmowy celem wypracowania pewnych oszczędności na wydatkach firmowych. Niemniej, można mniej płacić za telefon, jeśli skorzysta się z oferty operatora sieci telefonicznej VoIP.
Skrót VoIP pochodzi od anglojęzycznego wyrażenia Voice over internet protocal i oznacza przekazywanie sygnału głosowego na odległość przy użyciu protokołu internetowego. Dzięki sieci internetowej można dokonywać połączeń głosowych, bez względu na to, czy odbiorcą jest użytkownikiem telefonii VoIP, czy też korzysta z telefonii stacjonarnej lub komórkowej. Jakość połączenia jest taka sama, albo lepsza niż w standardowych sieciach.
Ile to kosztuje?
Przeniesienie się do innego operatora nie pociąga za sobą wysokich kosztów. Wbrew pozorom, nie trzeba dokonywać kosztochłonnych inwestycji, aby stać się użytkownikiem sieci telefonii internetowej. Wystarczy zakup niewielkiego urządzenia - bramki VoIP do dotychczas wykorzystywanych telefonów stacjonarnych lub zainstalowanie na telefonie komórkowym aplikacji do wykonywania połączeń VoIP. Można je również realizować przy użyciu odpowiedniego programu zainstalowanego na komputerze - wtedy potrzebne będą jeszcze słuchawki i mikrofon, aby wygodnie rozmawiać.
Dla konsumentów liczą się też koszty wykonywanych połączeń. Są to bardzo tanie rozmowy w stosunku do kosztów połączeń w sieciach komórkowych i stacjonarnych, zwłaszcza jeśli chodzi o te międzynarodowe. Przykładowo, firma FCN, czyli operator działający od lat na polskim rynku operatorów telefonii VoIP, oferuje całkowicie darmowe rozmowy w sieci oraz tanie połączenia krajowe i zagraniczne. W Polsce można dzwonić już za 7 groszy za minutę na telefony stacjonarne, za 24 grosze za minutę na polskie komórki, a połączenia zagraniczne można wykonywać od 5 groszy za minutę (do Stanów Zjednoczonych).
Źródło: Publikacja opłacona
Jeśli chcesz, aby informacja Twojej firmy pojawiła się w DI pisz pod adres: kf@di24.pl.
Redakcja DI nie odpowiada za treść i poglądy zawarte w informacjach prasowych i publikacjach opłaconych.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|