Jeden z Czytelników Dziennika Internautów poinformował o niedogodnościach, z którymi borykają się klienci UPC będący wcześniej abonentami firmy Aster. UPC tłumaczy się... historycznymi uwarunkowaniami technicznymi.
reklama
W liście do redakcji DI24.pl, który otrzymaliśmy w ubiegłym tygodniu, Czytelnik napisał:
Jestem na moje nieszczęście abonentem sieci kablowej UPC, w której to znalazłem się, ponieważ sieć ta przejęła lokalnego dostawcę w Krakowie - Aster. Jako mieszkaniec lokalnej społeczności śledzę lokalne wydarzenia, które są przekazywane w paśmie lokalnym TVP Info - w tym wypadku TVP Kraków.
Z niewiadomych dla mnie powodów w czasie pasma lokalnego, kiedy to powinienem odbierać program krakowski, w Krakowie w telewizji cyfrowej UPC jest transmitowane pasmo warszawskie. Z całym szacunkiem dla Warszawy i tych informacji, ale bardziej interesują mnie informacje z mojego miasta niż to, że na Marszałkowskiej znowu korki.
Skontaktowałem się z UPC telefonicznie - 18 marca 2013 otrzymałem odpowiedź: "Uprzejmie informuję, że kanał nadawany jest prawidłowo. Zdarza się czasem, że w TVP Kraków jest nadawany materiał TVP Warszawa lub odwrotnie, jest to uzależnione od nadawcy i nie jest to usterka".
UPC potraktowało mnie więc jak osobę niespełna rozumu, która nie wie, co pisze. Sprawdzam jednak nadawanie naziemne - jest TVP Kraków. Sprawdzam telewizję cyfrową UPC - w tym samym momencie jest TVP Warszawa, czyli jednak nie jest tak, jak być powinno.
Kontaktowałem się ponownie mailowo oraz przez formularz na stronie UPC, że nie zgadzam się z odpowiedzią, jednak za każdym razem dostaję odpowiedź, pod którą podpisuje się pan Arkadiusz Cywiński, Dział Wsparcia Usług Cyfrowych: "Uprzejmie informuję, że odpowiedź w tej sprawie otrzymał Pan 18.03". I tak kilka razy, gdy proszę o ponowne otwarcie zgłoszenia (...)
Najwidoczniej techników i obsługę klienta w UPC przerasta ten problem i najprościej jest go zamknąć, mówiąc, że wszystko jest w porządku. Problem jest prosty, nie wymaga od nikogo cudów, tylko właściwej konfiguracji lub przyznania, że wykracza to poza techniczne możliwości operatora (...)
Czy w tak prostej sprawie muszę korzystać z pomocy Rzecznika Praw Konsumentów lub sądów, aby rozwiązać umowę z UPC, czy też UPC mogłoby - gdyby tylko chciało - rozwiązać sprawę?
O przyjrzenie się zaistniałej sytuacji poprosiliśmy rzeczniczkę UPC Polska. Wczoraj po południu Lidia Stępińska-Ustasiak udzieliła następującej odpowiedzi:
Klienci, którzy korzystają z usługi telewizyjnej w ramach infrastruktury byłego Aster w Krakowie, mają dostęp do TVP Info Kraków w pakiecie analogowym oraz do TVP Info Warszawa w pakietach cyfrowych. Jest to związane z historycznymi uwarunkowaniami technicznymi systemu ex-Aster, który jest obecnie modernizowany.
W sieciach UPC w całej Polsce dostępne są regionalne wersje TVP Info i taki standard wprowadzany jest obecnie również dla klientów ex-Aster.
Rozwiązanie zostało wypracowane i obecnie trwają prace zmierzające do udostępnienia go wszystkim klientom w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Wówczas wszyscy klienci usług cyfrowych będą mieć dostęp do lokalnego kanału TVP Info w cyfrowej jakości.
Innymi słowy, problem rzeczywiście istnieje i nie wiadomo, kiedy dokładnie zostanie rozwiązany. Dobrze przynajmniej, że UPC przestało chować głowę w piasek i nie wmawia już klientowi, że wszystko działa jak powinno.
Zetknęliście się może z podobną sytuacją? Zapraszamy do dzielenia się swoim doświadczeniem w komentarzach.
AKTUALIZACJA - 16.04.2013
Czytelnik, który zgłosił problem z pasmem lokalnym TVP Info w Krakowie, poinformował redakcję, że UPC naprawiło już tę nieprawidłowość.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|