Internet wygrywa z telewizją
Buszowanie w internecie zabiera Brytyjczykom więcej czasu niż siedzenie przed telewizorem, wynika z najnowszych badań firmy TNS.
Przeciętny mieszkaniec Wysp Brytyjskich każdego dnia surfuje po sieci średnio 164 minuty (nie uwzględniając korzystania z sieci w sprawach służbowych) - co można przeliczyć na około 41 dni rocznie. Dla porównania telewizor przyciąga przeciętnego Brytyjczyka na 148 minut dziennie (czyli ok. 37 dni rocznie).
Więcej czasu w sieci spędzają Brytyjczycy (172 minuty dziennie) niż Brytyjki (156 minut). Natomiast dwie trzecie badanej grupy zaobserwowało, iż w ciągu ostatnich 12 miesięcy ich dzienny czas korzystania z sieci uległ wydłużeniu (dotyczy to zwłaszcza grupy pomiędzy 16 a 24 rokiem życia).
Jedną z najpopularniejszych czynności wykonywanych w internecie okazały się zakupy. Typowy Brytyjczyk wydaje w ten sposób rocznie 446 funtów.
Gdyby statystyki ograniczyć wyłącznie do Większego Londynu (jednej z dzielnic brytyjskiej stolicy) wymienione liczby okazałyby się wyższe. Tamtejsi internauci surfują bowiem średnio 183 minut dziennie, a na zakupy online wydają rocznie średnio 517 funtów.
Badania przeprowadziła firma TNS, a zleciło je Google.