Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Internet i mapy coraz częściej w komórkach

16-03-2009, 11:30

Liczba ludzi przeglądających wiadomości i informacje przez urządzenia mobilne podwoiła się w ciągu ubiegłego roku. Zmianę taką zanotowano od stycznia 2008 do stycznia 2009 roku - wynika z danych firmy comScore.

Według comScore spośród 63.2 mln ludzi sprawdzających informacje 22.4 mln z nich (35%) korzystało z mobilnego internetu. Takie wyniki wskazują na rosnącą rolę urządzeń mobilnych w zdobywaniu wiadomości, które w krótkim czasie mogą ulec zmianie.

Przeglądane treści w urządzeniach mobilnych
fot. - Przeglądane treści w urządzeniach mobilnych
Badacze odnotowali także rozwój serwisów społecznościowych oraz blogów poprzez urządzenia mobilne. Korzystanie z tego typu treści stało się codzienną czynnością. Co więcej, tempo wzrostu tego typu działań wykazuje tendencję rosnącą. Podobne zjawisko już wcześniej opisano w raporcie firmy Opera Software

Sonda
Do czego używasz internetu mobilnego?
  • Przeglądam informacje
  • Serwisy społecznościowe
  • Dla celów rozrywkowych
  • Informacje o filmach
  • Informacje biznesowe
  • Nie używam wcale
wyniki  komentarze

Badania przeprowadzone przez comScore ujawniły także, że ponad 22 mln ludzi użyło urządzeń mobilnych do przeglądania informacji, korzystając ze ściągniętych do tego celu aplikacji. Najchętniej ściąganą aplikacją (8.2 mln użytkowników) są mapy. Wyszukiwarki były stosowane do przeszukiwania informacji przez 14.1 mln użytkowników.

Najaktywniejsi użytkownicy internetu mobilnego to mężczyźni w wieku od 18 do 34 lat, stanowią oni połowę badanych. Na tym tle nieco gorzej wypadają kobiety, ponieważ w przedziale 18-24 lat z mobilnego dostępu do sieci korzysta ich 40%.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: ComScore