Internet DSL tp będzie oddzielone w terminie
Telekomunikacja Polska (TP) zapewniła, że oddzieli usługę Internet DSL tp od abonamentu telefonicznego w wymaganym przez Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) terminie - poinformował Dziennik Internautów Jacek Kalinowski, rzecznik prasowy Grupy TP. Otrzymaliśmy także informację na temat wysokości kosztów usługi po zmianach.
reklama
20 lutego br. Telekomunikacja Polska otrzymała od UKE termin 30 dni na dostosowanie oferty spółki do wymogów Prawa telekomunikacyjnego. Zgodnie z ustawą operator nie może uzależniać uruchomienia jednej usługi od innej, co ma jeszcze miejsce w przypadku oferty Internet DSL tp, której nie można zakupić obecnie bez abonamentu telefonicznego.
Jak zapewnili nas przedstawiciele Telekomunikacji, spółka niezależnie od decyzji regulatora już wcześniej prowadziła działania zmierzające do oddzielania internetu od usług telefonicznych. Miało to miejsce nie tylko w przypadku neostrady, ale również oferty Internet DSL tp skierowanej przede wszystkim do firm.
- Ostateczne oddzielenie usług miało nastąpić dopiero, kiedy systemy informatyczne obsługujące DSL będą w pełni gotowe - powiedział Dziennikowi Internautów Jacek Kalinowski. - Pozwoliłoby to uniknąć problemów z obsługą naszych klientów.
Rozdzielenie systemów teleinformatycznych jest skomplikowanym i czasochłonnym procesem - informuje Telekomunikacja. Firma nie spieszyła się zatem z wprowadzeniem ich w życie i nie deklarowała żadnych terminów, tym bardziej, że nawet urząd na to nie naciskał. Jednak ostatnie zalecenia UKE spowodowały przyspieszenie prac i TP powinna "uwolnić" ofertę DSL w określonym przez regulatora terminie, czyli do 22 marca br.
Jacek Kalinowski dodaje, że pomimo nacisków UKE, ze strony klientów biznesowych nie widać zainteresowania oddzieloną od telefonu usługą szerokopasmowego dostępu do internetu. - Firmy oczekują od dostawcy kompleksowej oferty, łączącej jak najwięcej możliwości komunikacji. - mówi Kalinowski. - Naszym zdaniem zainteresowanie rozdzielonymi usługami będzie niewielkie.
Spółka obawia się, że będzie musiała ponieść duże koszty, aby zrealizować decyzję regulatora, która z klienckiego punktu widzenia nie ma uzasadnienia. Jednocześnie Telekomunikacja zapewnia, że koszt jednostkowy usługi Internet DSL tp nie wzrośnie.
Klienci, którzy nie będą chcieli korzystać z linii telefonicznej, będą za to musieli ponieść dodatkowy koszt w postaci opłaty za utrzymanie łącza. Jej zadaniem jest zrekompensowanie TP kosztów utrzymania, konserwacji, serwisowania itp. łącza dostępowego.