260 toalet odwiedzili ankieterzy, tworząc raport na temat ich stanu w Polsce. W konkursie organizowanym w ramach kampanii Toaleta2012 zwyciężyła toaleta miejska w Warszawie - nagrodzona za wysoki standard higieny i wyposażenia.
reklama
Badanie „Mystery Toilet” przeprowadzono w czterech miastach, w których odbędą się mecze podczas Euro 2012: Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku i Poznaniu. Ankieterzy zbadali tam standard oraz poziom higieny 260 toalet.
Konkurs na najlepszą toaletę odbywa się w ramach kampanii Toaleta2012. Ma ona na celu zwrócenie uwagi opinii publicznej i administratorów toalet na konieczność podniesienia ich standardu, poprawienia poziomu higieny i wyposażenia. Przez dwa miesiące internauci mogli zgłaszać do konkursu zdjęcia toalet dostępnych w miejscach publicznych i nominować finalistów. Na stronie kampanii powstaje pierwsza w Polsce wirtualna mapa toalet, na której zdjęcia mogą zamieszczać zarówno ich użytkownicy, jak i właściciele bądź administratorzy.
Miejska toaleta przy ul. Kruczej 51 w Warszawie zdobyła pierwsze miejsce w konkursie. "Zaskakuje przyjemnym zapachem, czystymi, jasnozielonymi kafelkami. Utrzymane w czystości kabiny i pisuary, przestronny blat z umywalkami, lampką z witrażowym kloszem oraz dużym dobrze oświetlonym lustrem. Całość zdobią kwiaty w wazonach" - ocenia jeden z ankietowanych. Drugie miejsce przypadło toalecie restauracji Hana Sushi mieszczącej się w Grand Hotelu w Łodzi. Ankieterzy stwierdzili, że "do jej wyposażenia i aranżacji właściciele podeszli z pietyzmem co najmniej porównywalnym z wykwintnością wschodnioazjatyckiej kuchni. Właściciele zadbali zarówno o czystość pomieszczenia, jak i nowoczesny design. Do wykończenia wnętrza użyto naturalnych kamieni. Tuż za muszlą zamontowano pionowe panele świetlne, a dzięki wysokiej klasy nagłośnieniu, uszu użytkownika dobiegają dyskretne dźwięki natury, świergot ptaków i szum strumyka".Andrzej Smółko, organizator kampanii Toaleta2012.pl, komentując zwycięzcę, przytoczył wyniki badań Mystery Toilet, które potwierdzają zapewne odczucia wielu podróżujących, że "to właśnie toalety miejskie i dworcowe najbardziej odbiegają od ogólnie przyjętych standardów czystości i wyposażenia. Dlatego cieszę się - powiedział - że mogliśmy pokazać i nagrodzić miejsce zaprzeczające tej smutnej prawidłowości".
Drugie miejsce nie powinno stanowić jednak zaskoczenia, gdyż atrakcyjność toalety jest w interesie każdego lokalu gastronomicznego. Z badań prowadzonych w ramach akcji Toaleta2012 wynika, iż dla 86% dorosłych Polaków standard i poziom czystości toalety jest istotnym kryterium oceny restauracji czy hotelu, wpływa na decyzję o ponownym odwiedzeniu lokalu oraz zarekomendowaniu go znajomym.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*