Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Od kilku godzin nie można dokonać żadnych transakcji kartą, poprzez WAP oraz zalogować się do systemu kont Inteligo. Na stronie widnieje jedynie tajemniczy komunikat przedstawiający sytuację jako zwykły przegląd techniczny systemów, pomimo, że czas na przeglądy techniczne - środek dnia - jest niezwykły...

Jak możemy się dowiedzieć z komunikatu technicznego - pracownicy banku dokładają starań by dostęp do kont został szybko wznowiony:

"W chwili obecnej trwa przegląd techniczny systemów. Ze względu na prowadzone prace niedostępny jest serwis WWW, WAP oraz automatyczny serwis telefoniczny. Niemożliwe jest również korzystanie z kart płatniczych. Przepraszamy za powstałe utrudnienia. Dokładamy starań, by dostęp do konta został jak najszybciej wznowiony."

Prywatni użytkownicy kont w Inteligo liczą już godziny braku dostępu do swoich pieniędzy, przedsiębiorcy, którym dzisiaj upływa termin płatności składek w ZUSie, niedługo mogą zacząć liczyć straty, jeżeli sytuacja błyskawicznie się nie zmieni.

Trudno powiedzieć, na ile blokada całego systemu transakcyjnego jest poważna, ponieważ Bank nic nie ogłosił poza komunikatem technicznym oraz informacji "Prace zostaną zakończone tak szybko, jak to tylko możliwe".

Dotychczas wszelkie modernizacje, naprawy i konserwacje odbywały się późno w nocy, a komunikowane były na kilka dni wcześniej. Co więcej, każdego dnia od północy do godziny pierwszej nad ranem, system Inteligo jest niedostępny - ponoć przechodzi przerwę techniczną. Wszystko wskazuje na to, że Inteligo ma dosyć poważną awarię.

To już druga taka sytuacja w ciągu ostatnich dwóch lat, bo należy przypomnieć, że około 1,5 roku temu podczas łączenia systemu PKO i Inteligo system był niedostępny przez kilka dni. Inne polskie banki internetowe, np. mBank, także nie ustrzegły się poważniejszych awarii w historii swojego działania. Na szczęście okres pomiędzy awariami w tych instytucjach liczy się raczej w latach, niż dniach, natomiast w bankach tradycyjnych czekanie w kolejkach jest na porządku dziennym.


AKTUALIZACJA (15-11-2005, godz. 17:00)

System Inteligo został już przywrócony do pracy.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Dostał odszkodowanie za spam