Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Intel prosi o pomoc internautów

09-10-2007, 12:33

Intel uruchomił podobny do Digg serwis społecznościowy. Ma on pomóc w znalezieniu młodej firmy z przyszłością, która kiedyś będzie mogła stać się hitem na miarę Google. To nie pierwszy raz, gdy firma w podejmowaniu decyzji sięga po "mądrość tłumów".

robot sprzątający

reklama


Nowy serwis Intela nosi nazwę Cool Software i został stworzony w oparciu o Pligg (otwarty CMS umożliwiający szybkie stworzenie serwisu podobnego do Digg).

Początkowo Cool Software był dostępny jedynie dla pracowników Intela jako wewnętrzne narzędzie zapewniające pracownikom znajomość bieżących trendów na rynku. Gdy okazało się, że pracownicy Intela korzystają z niego bardzo chętnie, firma postanowiła upublicznić serwis.

Można powiedzieć, że poszukiwanie obiecujących firm za pomocą Cool Software zdawało już egzamin. Jeszcze gdy serwis był narzędziem dla pracowników, dużo głosów zdobyła na nim firma Zimbra dostarczająca aplikację pocztową. Przedsiębiorstwo to zostało ostatnio przejęte przez Yahoo za 350 mln USD.

Zdaniem przedstawicieli Intela nowa strona może zyskać popularność, bo użytkownikom spodoba się to, że mogą wpływać na decyzje giganta. Przedstawiciele firmy mają jednak świadomość, że również osoby nieprzychylne Intelowi mogą z niego korzystać.

Intel już wcześniej uruchamiał społecznościowe projekty. W zeszłym miesiącu ruszyła strona WhatIf.Intel.com, która służy do dzielenia się pomysłami na oprogramowanie. We wrześniu gigant uruchomił też witrynę, na której jego partnerzy mogą proponować nowe rozwiązania dotyczące platformy vPro.

Da się zauważyć, że Intel nie koncentruje się już tylko na produkcji procesorów i najwyraźniej chce mieć również swój własny hit na rynku oprogramowania.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *