Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Informacje zamiast złota, słowa zamiast miecza

09-03-2006, 08:00

Gry RPG umożliwiają wcielenie się w postać bohatera i dość swobodne przemierzanie wirtualnego świata. A gdyby tak ten świat i postać bohatera wykorzystać do nauki dziennikarstwa i... wyrobienia ogłady towarzyskiej?

Na pomysł przeróbki jednej z popularnych gier w celach edukacyjnych wpadli naukowcy z University of Minnesota. Postanowili zmodyfikować "Neverwinter Nights" tak, aby gracz zamiast złota zbierał informacje, a zamiast miecza używał słowa.

Scenariusz gry także się zmienił. Gracz wciela się w dziennikarza, który ma zebrać informacje na temat wypadku kolejowego, w czasie którego doszło do wycieku przewożonego amoniaku. Bohater może podpytywać ludzi barach, odwiedzać bibliotekę i biura administracji rządowej.

Prowadząc rozmowy zawsze ma do wyboru kilka opcji i może stosować różne strategie perswazji. Jeśli wirtualny rozmówca uzna go za zbyt agresywnego lub niewychowanego to rozmowa się zakończy.

W tworzeniu gry uczestniczyli Matt Taylor (projektant gry) i Kathleen Hansen (profesor dzienniakrstwa). Po pierwszej modyfikacji efekt był nieco zabawny, bo grafika nadal osadzona była w klimacie "Neverwinter Nights". Potem przerobiono wygląd miasta i postaci na współczesny.

Twórcy gry są zdania, że nauczy ona nie tylko zbierania informacji, ale także obycia w sytuacjach towarzyskich. Jest to dobry przykład na to, że gry komputerowe nie są złem samym w sobie. Dopiero treści jakie promują mogą być negatywne lub pozytywne.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Yahoo