Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Inauguracja projektu zgamifikowanych Lekcji Przedsiębiorczości w gdańskim STARTERZE

PATRONAT MEDIALNY 25-09-2014, 18:59

Wczorajszy poranek zgromadził w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER przedstawicieli sześciu gdańskich szkół. Zaciekawieni uczniowie i uczennice gimnazjów oraz liceów wzięli udział w Grze Miejskiej inaugurującej rozpoczęcie niezwykłych Lekcji Przedsiębiorczości. To pierwszy w Polsce tego typu projekt, którego celem jest kształtowanie proprzedsiębiorczych postaw poprzez wykorzystanie gamifikacji w edukacji. Wspólny, pilotażowy projekt Gdańskiego Inkubatora STARTER i Miasta Gdańsk potrwa przez rok szkolny 2014/2015.

– Swoją przedsiębiorczość i kreatywność uczniowie udowodnili już podczas pierwszego etapu Gry Miejskiej, który miał miejsce jeszcze na poziomie szkolnym. Polegał na kompleksowym opracowaniu projektu narzędzia, które mogłoby ułatwić codzienną pracę Prezydentowi Miasta. Zwycięskie drużyny zakwalifikowały się do drugiej części Gry – tłumaczy Małgorzata Jasnoch, prezes Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER. – Wczorajszy, drugi etap odbywał na terenie sześciu partnerskich instytucji i firm: Kemiry w biurowcu Alchemia, Business Link w Olivia Business Center, Agencji Rozwoju Pomorza ulokowanej w Arkońska Business Park oraz Rocket Studio i Pitu-Pitu w gdańskim STARTERZE, gdzie czekały na uczestników kolejne zadania. Za każde dobrze zrealizowane zadanie uczestnicy Gry otrzymywali kolejne punkty.

Celem pierwszego etapu Gry Miejskiej było stworzenie narzędzia, które ułatwi codzienną pracę Prezydentowi Miasta Gdańsk.

– Młodzi ludzie mają głowy pełne kreatywnych, a co ważniejsze praktycznych pomysłów! Wśród otrzymanych w pierwszym etapie gry projektów znalazły się m.in. Documentus Optimus, czyli idealne biurko do pracy; Bankomat Przyszłości, który po wpisaniu przez użytkownika poziomu swego wykształcenia obrazuje jego przyszłe zarobki. Wybór sześciu finałowych zespołów, które będą reprezentować szkoły w drugim etapie Gry, był niezwykle trudny – mówi Kinga Kuczyńska, menadżerka projektu Lekcje Przedsiębiorczości z gdańskiego STARTERA.

Lekcje Przedsiębiorczości

Z zadaniem doskonale poradził sobie zespół Mróweczek z Gimnazjum nr 8, który opracował specjalną czapkę podzieloną na 6 płatów, z których każdy ma inną, niezwykłą funkcję, niezbędną w codziennej pracy Pana Prezydenta. Uczniowie otrzymali wyróżnienia i gratulacje z rąk Wiceprezydent Ewy Kamińskiej. Dodatkowo zwycięzcy Gry w kategorii PREZYDENT zostali zaproszeni jako organ doradczy na specjalne posiedzenie kolegium prezydenckiego z udziałem Prezydenta Miasta Gdańsk. Wyróżnienie w tej kategorii otrzymał również zespół Dream Team z Gimnazjum nr 25.

Zwycięzcami wczorajszego zadania w kategorii FIRMA została również drużyna Mróweczek, która najlepiej zrealizowała wszystkie wyzwania czekające na nią w kreatywnych przestrzeniach gdańskich biurowców.

– Wybór zwycięskiej drużyny wcale nie był łatwy. Młodzi ludzie okazali się pełni pozytywnej energii i pomysłów na profesjonalne wykonanie powierzonych im zadań. Z prawdziwą radością i zainteresowaniem obserwowaliśmy, w jaki sposób dzielą się pracą, systematyzują zadania i angażują się w jak najlepsze ich zrealizowanie – mówi Linda Grimmius, Junior HR&Office Assistant w firmie Kemira.

Zwycięska drużyna Mróweczek z gdańskiego Gimnazjum nr 8. Fot. Michał Młynarczyk

Zwycięska drużyna Mróweczek z gdańskiego Gimnazjum nr 8. Fot. Michał Młynarczyk

Lekcje Przedsiębiorczości to pilotażowy program Miasta Gdańsk i Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER, którego celem jest zmiana sposobu uczenia przedsiębiorczości w gimnazjach i liceach poprzez wykorzystanie mechanizmów motywacyjnych spotykanych w grach, angażujących uczniów i uczennice w proces kształcenia i rozwijania swoich kompetencji oraz postaw przedsiębiorczych.

Do pracy nad powstawaniem programu pilotażowego zaproszeni zostali również dyrektorzy i nauczyciele z gdańskich szkół oraz eksperci od gamifikacji. Pilotaż projektu ma być pierwszym krokiem do wprowadzenia gamifikacji do edukacji przedsiębiorczości w Gdańsku w sposób systemowy. To pierwszy taki projekt w Polsce.

Więcej na stronie: www.lekcjeprzedsiebiorczosci.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *